Poliţia Română a încheiat un protocol cu reprezentanţii Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. Agenţii de circulație îi vor identifica pe șoferii vitezomani, folosind camerele de supraveghere. Acestea au rol de radare.
Radarul fix începe să funcţioneze atunci când roţile din faţă ale unei maşini ajung la senzorul din asfalt. Dispozitivul electronic calculează în cât timp veţi parcurge 2,5 metri. Adică distanţa până la următorul senzor. Dacă aţi depăşit limita maximă de vitezăveţi primi amendă acasă, în plic. Poliţia anunță că are deja camerele de supraveghere ale CNAIR. Primele vor fi amplasate pe autostrada spre mare.
”O să avem cel puţin patru camere într-un proiect pilot pe autostrada A2. Au fost identificate o serie de deficienţe se lucrează la corectarea lor şi ne dorim chiar dacă nu se va modifică legislaţia să începem să aplicăm sancţiuni”, declara Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere.
Compania Naţională de Infrastructură Rutieră a găsit o soluţie de a transmite informațiile polițiștilor. „Compania are câteva echipamente ITS instalate pe autostrăzile din România existente şi în curs de dezvoltare”, spunea Ecaterina Munteanu, director Direcţia de siguranţă circulaţiei.