Celebra carpetă a fost și este, poate, de nelipsit din locuința multora dintre români. Scena este una reprezentativă, și anume face parte dintr-o operă a lui Mozart.
Citește și: Dispozitivul care imită sărutul, în mod real, a fost lansat. Care este prețul
Carpeta cu „Răpirea din Serai”, pusă la vânzare în mediul online. Care este prețul
A ajuns să fie îndrăgită și de nelipsit din casele românilor, astfel că s-a făcut carpeta care înfățișează cunoscuta scenă din opera lui Mozart, numită Răpirea din serai. Conform Rtv.net, românii care o aveau deja acasă au ales să o pună la vânzare, însă la un preț deloc ieftin.
„Vând un tablou reprezentând „Răpirea din Serai”, vechi sau vintage, având o vechime de peste 40 ani. Tabloul se prezintă în stare impecabilă şi are următoarele dimensiuni: – lungime – 104 cm – lățime – 55 cm. Vând sau schimb”, se arată în anunţ, unde carpeta se vinde cu 1000 de lei.
Tot la 1000 de lei, a fost postat și anunțul: „Originala. Anii 70.Păstrată în condiții foarte bune. A fost înrămat. Culori vii Nu trimit în țară”.
Într-un alt anunț, carpeta se vinde cu nici mai mult, nici mai puțin de 800 de lei.
„Tablou carpetă foarte vechi ,,Răpirea din Serai” model foarte rar, stare ireproșabilă, original, ramă foarte bună, protejat de un geam, îngrijit, dimensiune: 163/130. Preț 800 lei”, a scris românul.
Citește și: În ce oraș din România cresc găinile care fac ouă albastre. Ce preț are o bucată
Care este povestea din spatele operei Răpirea din serai
„Răpirea din Serai” este inspirată dintr-o operă de artă a lui Mozart. Opera se intitula chiar „Răpirea din Serai” („Die Entführung aus dem Serail”).
„Constanţa era închisă în palatul lui Selim Paşa. Belmonte, un tânăr nobil spaniol dorea să o elibereze, dar nu avea acces în palat, aşa că s-a dat drept unul dintre cei mai cunoscuţi arhitecţi italieni ai timpului, profitând de faptul că Selim Paşa este mare amator de arhitectură.
La miezul nopţii, Belmonte pătrunde în grădina palatului (serai) şi cu ajutorul unei scări coboară către o barcă acostată la ţărm. Sunt prinşi, Selim Paşa soseşte şi pe rând, Belmonte şi Constanţa iau vina asupra lor, fiecare dorind să-l salveze pe celălalt.
Impresionat de puterea dragostei lor, Selim Paşa îi iartă şi le redă tuturor libertatea”, explică Ionuț Puerava blogul său, citează Adevărul.
Motivul pentru care celebra carpetă a fost atât de îndrăgită de români l-a explicat sociologul Cătălin Augustin Stoica, conferenţiar la Departamentul de Sociologie din cadrul SNSPA.
„Erau nişte obiecte populare cu care unii oameni îşi decorau casa. Consumul cultural variază de la o categorie socială la alta. Ţine de capitalul cultural al unui individ care îi permite într-un anumit fel să aprecieze anumite producţii culturale.
Se râde pe chestia asta, dar nu este nici pe departe specific românesc. Şi în alte ţări anumite categorii sociale au anumite obiecte cu care îşi decorează casa. Sunt segmente sociale care consumă anumite bunuri şi servicii în conformitate cu capitalul cultural şi resursele financiare pe care le deţin, iar de aici avem astfel de discrepanţe.
Capitalul acesta cultural presupune mai multe chestiuni. Pe lângă educaţie, presupune şi nişte elemente de gust şi preferinţe culturale. Cu alte cuvinte, ca să apreciezi muzica lui Wagner trebuie să ai un anumit capital cultural. Ca să apreciezi o lucrare a lui Picasso, îţi trebuie un anumit bagaj de cunoştinţe.
Ca sociolog nu îmi permit asta. Pur şi simplu există diferenţe de consum şi preferinţe culturale”, a mai declarat specialistul pentru Adevărul.