Pasagerii din România ai companiilor aeriane au pierdut în anul 2018, 2.500 de ore de vacanță din cauza întârzierilor. La nivel internațional peste 1,2 milioane de zboruri au fost întârziate anul trecut, dintre care 305.000 în Europa.
Un număr de 636.000 de pasageri din România s-au confruntat cu zboruri întârziate, dintre acestea aproape 5.600 au decolat cu o întârziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate. În ceea ce privește zborurile eligibile pentru compensații, întârzieri mai mari de 3 ore, în perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectați.
Un studiu AirHelp arată că în anul 2019, 592.000 de pasageri se vor confrunta cu întârzieri mai mari de 15 minute dar și cu anulări ale zborurilor.
„Milioane de pasageri ai companiilor aeriene au fost în situația în care să aștepte zborurile întârziate anul trecut și avem în față o a doua vară de haos dacă industria aviatică nu ia măsuri. O mulțime de persoane dintre cele afectate au pierdut ore întregi din vacanța lor, iar acest lucru este inacceptabil. Pasagerii înțeleg că nu întotdeauna se pot evita întârzierile, însă companiile aeriene și aeroporturile își vor pierde din credibilitate dacă nu-și îmbunătățesc situația. Pasagerii merită servicii mai bune și sperăm că informațiile pe care le furnizăm să îmbunătățească situația acestui sezon estival”, spune Marta Koziarz, expert AirHelp.