Un sistem revoluționar de identificare a elevilor care abandonează școala a fost implementat recent de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, prin suprapunerea CNP-ului elevilor care renunță la școală. Sistemul poate interveni în timp real pentru reducerea fenomenului, scrie Mediafax.
Conform șefului ISJ Cluj, Valentin Cuibus, fiecare caz de abandon școlar va fi trimis către primării, care vor avea obligația să verifice situația familială a copilului care a abandonat școala, și dacă este cazul, să treacă la sancțiuni împotriva părinților care nu își lasă copiii să mai meargă la școală.
Astfel se încearcă prevenirea abandonului școlar în condițiile în care se poate interveni punctual, iar situația cea mai frecvent întâlnită este cea a trecerii din clasa a 8-a în clasa a 9-a, cele mai multe cazuri de abandon fiind în mediul rural și în comunitățile de romi.
Totuși, la nivelul județului Cluj, rata abandonului școlar a fost de 2,14% în 2018, față de media națională care este de peste 18%, conform aceleiași surse.