Angajatii abia isi mai aduc aminte cand a trecut pe aici ultimul tren de calatori. Acum sunt doar trenuri de marfa particulare. Calatorii se vor intoarce insa peste o luna. Gara Progresul va fi capatul de linie al primei rute de pe centura Capitalei. Trenul va pleca de la Gara de Nord si va ajunge la Chitila. Va trece prin Bucuresti - Vest, Domnesti, Jilava, pana la Gara Progresul. Deocamdata nu se stie cate statii vor fi disponibile.
Garile sunt vechi si nu au mai fost folosite de ani de zile. Iar renovarile improvizate vara aceasta lasa de dorit. Calatorii care vor ajunge in Gara Progresul vor gasi, in sala de asteptare, mobilier mai vechi de 20 de ani. Unele banci, e clar ca nu mai pot fi folosite. Nici toaletele nu sunt intr-o stare mai buna. Au fost vopsiti peretii, dar nu s-au facut racordarile la utilitati. Tot cu bidineaua si matura s-au facut reabilitarile si la celelalte gari.
La Jilava, sala de asteptare este proaspat-zugravita dar mobilier lipseste. Oficialii promit insa ca vor rezolva problema.
In functie de cerinte, aceste trenuri vor functiona cu o frecventa de 20 sau 30 de minute. Vor fi trei variante de bilete: 2 lei doar cu trenul, pentru tren si metrou sau RATB, calatoria va costa 5 lei si va dura o ora, iar pentru tren, metrou si RATB - 7 lei, cu o durata de o ora si jumatate. Biletele vor putea fi cumparate si din gari.