Antena Căutare

Personalul ferioviar ar putea lucra doar patru zile, iar salariul ar putea fi micșorat cu 20%

Personalul companiilor CFR Călători şi CFR Marfă ar putea avea programul de lucru redus de la cinci zile la patru zile pe săptămână, în perioada instituirii stării de urgenţă, pe fondul pandemiei de coronavirus, dar, în acelaşi timp, salariul se va micşora proporţional, cu 20%, potrivit unui scenariu pe care îl au în discuţie conducerile celor două societăţi cu sindicatele din domeniu, potrivit Agerpres.

Personalul ferioviar ar putea lucra doar patru zile, iar salariul ar putea fi micșorat cu 20%
Personalul ferioviar ar putea lucra doar patru zile, iar salariul ar putea fi micșorat cu 20%

"Se discută începând de ieri (luni - n. r.) să se reducă programul de lucru de la cinci zile la patru zile pe săptămână şi proporţional şi salariul, adică cu 20%.

Este vorba de toată lumea, însă, din punctul meu de vedere, este greu de pus în practică. La birouri poţi, dar în exploatare, dacă nu se reduce şi numărul de trenuri proporţional cu reducerea timpului de lucru, atunci se vor crea multe ore suplimentare care se vor plăti, de fapt cu o cheltuială suplimentară, cu spor de 100%.

Numărul cazurilor confirmate de contaminare cu coronavirus în România a crescut la 184! În ce stare se află pacienții

Eu le-am zis să facă o analiză corectă, pentru că nu vor face altceva decât să sporească cheltuiala societăţii. Dacă, într-adevăr, se reduce şi numărul de trenuri proporţional cu reducerea timpului de lucru, atunci se poate lua în discuţie pe o perioadă de timp", a declarat, marţi, pentru AGERPRES, Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă (FML).

În plus, în cazul reducerii programului de lucru, se pune problema de o modificare a prevederilor contractului individual de muncă al fiecărui angajat din domeniul feroviar, iar acest lucru trebuie făcut cu acordul sindicatelor.

Restricții ca la carte în Franța: carantină 15 zile, granițele UE închise și sprijin financiar firmelor. Macron nu va lăsa nicio întreprindere să familenteze: cu 300 de miliarde de euro va plăti toate salariile și cheltuielile



"Ieri am discutat cu directorul general adjunct de la CFR Marfă pe problema reducerii programului de lucru şi i-am spus: analizaţi, pentru că e vorba de o schimbare de act adiţional la contractul colectiv de muncă şi de schimbare de prevederi ale contractului individual de muncă al fiecărui salariat şi atunci trebuie făcută cu acordul sindicatelor.

Nu poţi să o faci unilateral, indiferent că suntem acum într-o situaţie mai delicată. Te contestă omul după aia.

Zice: 'Dom'le, nu ai făcut-o conform legislaţiei în vigoare, n-ai semnat cu sindicatul la care sunt afiliat', te dă în judecată şi câştigă. Stă acasă şi mai şi câştigă şi atunci nu ai realizat nimic. Trebuie analizat cu simţul răspunderii şi să vedem care va fi soluţia finală", a adăugat el.

Institutul Flamand de Cercetare a anunțat descoperirea unui anticorp capabil să ucidă COVID-19. Ar putea împiedica noul coronavirus să infecteze celulele umane



Liderul sindical a atras atenţia şi asupra faptului că personalul de tren nu este deloc protejat, cei mai expuşi fiind conductorii şi şefii de tren.

"Personalul trenului nu este protejat deloc. Mai ales că, dacă pune mâna pe bilet, care e lucios şi e contaminat, şi apoi duce mâna la nas, s-a contaminat şi el.

Cu mănuşile e acelaşi lucru, pentru că oricât te-ai feri să nu duci mâna la nas, la ochi, la gură o duci fără să îţi dai seama. Plus că există şi contactul direct, pentru că atunci când îi ceri biletul (călătorului din tren - n. r.) nu poţi să ţii distanţa de 1,5 metri.

E o situaţie delicată. E greu de spus cum putem proteja personalul. Medicii, cel puţin, stau cu masca şi costumul în permanenţă 6-7 ore, cât stau în contact cu pacienţii. Aşa ar trebui să fie şi la personalul de tren, pentru că este cel mai expus.

Leon Dănăilă, neurochirurgul care a vindecat 40.600 de oamenii: "Credința în Dumnezeu îi dă bolnavului o imunitate mai bună. Boala este formată 50% din stare organică și 50% din stare psihică."

Conductorul şi şeful de tren, ei sunt cei mai expuşi. După aceea, el ia foaia de la mecanic, completează foaia mecanicului, intră în contact cu mecanicul, deci şi mecanicul este expus prin intermediul lor", a explicat el.

Preşedintele Klaus Iohannis a instituit starea de urgenţă pe teritoriul României de la începutul acestei săptămâni, în contextul epidemiei de coronavirus, timp de 30 de zile.

Noi detalii despre românii blocați în mașini la granița dintre Austria și Ungaria. Ce decizie au luat autoritățile maghi... Video! Înălțător! Sublim! ”Corul sclavilor”, Nabucco, Verdi, cântat, din carantină, de Opera Brașov! Fiecare de acasă!!!...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x