Fostul cvadruplu campion mondial de Formula 1 va concura pentru al doilea an consecutiv la comenzile modelului autohton in una dintre cele mai pretentioase competitii hibernale din Europa. Cursele se desfasoara pe distanta a 10 tururi cu 10 concurenti, pe circuite de gheata amenajate in statiunile montane franceze.
Noul Dacia Duster Ice a primit o serie de imbunatatiri, cum ar fi noi amortizoare, un sistem de suspensie special cu brate duble si un sistem de tractiune integrala complet revizuit. La primele teste pre-sezon s-au constatat o serie de plusuri la capitolul performante, astfel ca Prost si Duster Ice pot realiza mai mult decat au facut la precedenta participare in Trofeul Andros, cand au terminat pe locul 2.
Modelul Duster Ice pentru Trofeul Andros 2010/2011 este echipat cu acelasi propulsor V6 de 3,0 litri dezvoltat de Alianta Renault-Nissan, insa bagajul de putere a fost sporit la 350 CP/7.500 rpm. In urma modificarilor facute de inginerii de la Renault Sport Technologies, noul model de competitii dezvolta un cuplu de 360 Nm la 5.500 rpm, cu 20 Nm mai mult comparativ cu modelul anterior.
In plus, Duster Ice a primit o transmisie secventiala SADEV cu 6 rapoarte, directie pe toate rotile si un diferential central si spate cu alunecare limitata. Masa masinii este de 950 kg, iar rezervorul are 25 de litri.
Noul sezon al Trofeului Andros va debuta pe 4 decembrie, la Val Thorens, si se va incheia anul viitor, pe 5 martie, pe un circuit ce va fi amenajat pe Stade de France de la Paris.
Calendarul Trofeul Andros 2010/2011
2010:
4-5 decembrie: Val Thorens
10-11 decembrie: Andorra
17-18 decembrie: L'Alpe d'Huez
2011:
7-8 ianuarie: Isola 2000
14-15 ianuarie: Lans en Vercors
23 ianuarie: Saint Die des Vosges
29 ianuarie: Clermont/Superbesse (finala)
5 martie: Stade de France, Paris (super finala)
Sursa: Jurnalul National