- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC) a lansat „Barometrul de Consum Cultural 2018. O retrospectivă a anului centenar”, sâmbătă, la Conferinţa Naţională a Managerilor Culturali, care a avut loc la Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale.
Barometrul de Consum Cultural este cel mai amplu studiu la nivel naţional, care măsoară practicile, preferinţele şi tendinţele consumatorilor de cultură din România.
Pentru 2018 s-a avut în vedere analiza tendinţelor şi a practicilor culturale înainte şi după contextul sărbătoririi Centenarului Marii Uniri şi pe reliefarea relaţiei dintre cultură şi educaţie.
În anul 2018, la nivelul unităţilor de bază, instituţiile şi companiile de spectacole şi concerte, existau 85 de teatre (65 de teatre dramatice, 16 teatre de păpuşi şi marionete şi 4 teatre muzicale, de estradă şi de operetă), 17 filarmonici şi orchestre simfonice, 9 opere, 5 orchestre populare, 2 coruri, 3 circuri, 26 de centre culturale şi 31 de alte tipuri de instituţii culturale: ansambluri artistice, fanfare, trupe de dans şi de divertisment, care au funcţionat independent sau în cadrul centrelor culturale, centrelor judeţene pentru conservarea şi
promovarea culturii, caselor municipale de cultură, caselor orăşeneşti de cultură.
Femeile au condus anul trecut cu până la 3 procente în ceea ce priveşte participarea culturală în spaţiul public.
Potrivit studiului, a fost remarcată o creştere cu 6 puncte a procentului persoanelor care au mers la cinema, de la 33% în 2016, la 39% în 2018, la fel cum a crescut şi consumul de spectacole de muzică şi divertisment, de la 43% în 2016, la 57% în 2018 (cel puţin o dată pe an).
În ciuda creşterii numărului de spectacole, consumul de teatru a scăzut de la 37% în 2014, la 33% în 2018. În continuare, 67% dintre români nu au văzut vreodată un spectacol de teatru. În schimb, 92% dintre cei intervievaţi s-au uitat la televizor cel puţin o dată pe săptămână, iar 79%, zilnic.
La lansarea Barometrului, preşedintele Institutului Naţional de Statistică, Tudorel Andrei, a vorbit despre sumele pe care românii le cheltuiesc pentru cultură, în comparaţie cu cele de la nivel european.
„Românii cheltuiesc, în medie, 27 de euro de persoană pentru cultură, în timp ce media europeană este de cinci ori mai mare. Cea mai mare parte a sumei este alocată pentru plata serviciilor TV şi mai puţin pentru procurarea altor servicii culturale”, a declarat Tudorel Andrei, preşedintele Institutului Naţional de Statistică.
Studiul Barometrul de consum cultural 2018. Dinamica sectorului cultural în anul Centenarului Marii Uniri se bazează pe un sondaj de opinie realizat de operatorul Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie în perioada 1 septembrie - 5 octombrie 2018, pe un eşantion naţional de 1.200 de persoane cu vârste de 18 ani şi peste, printr-o metodă CAPI (interviuri faţă în faţă). Marja teoretică de eroare la nivelul eşantionului a fost de +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.
Sursa : news.ro
Pianistul Horia Mihail va interpreta Rahmaninov, la a 91-a aniversare a Radio România... Muzeul Naţional de Artă Contemporană lansează sezonul expoziţional de toamnă...