Lovitură uriașă pentru șoferi! Ce tip de mașini vor fi interzise în România
Vești proaste pentru numeroși șoferi din România! Anumite mașini vor fi interzise și nu vor mai putea fi înmatriculate, ca măsură de protecție pentru mediul înconjurător.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Luni, 03 Februarie 2020, 16:10 | Actualizat: Luni, 03 Februarie 2020, 17:21- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Planul Național pentru Energie și Schimbări Climatice (PNIESC) al României aduce în discuție posibilitatea ca mașinile cu normă de poluare sub Euro 5 să fie respinse la cererea de înmatriculare!
Este un demers prin care se dorește ca România să fie mai aproape de respectarea anumitor ținte ce țin de eficiența energetică și de mediu, asumate în cadrul acestui Plan, față de oficialii din Comisia Europeană.
- citește și: Atenționare pentru românii cu mașini second hand! Ce detaliu n-ai verificat la cumpărare
„Reducerea emisiilor GES (gaze cu efect de seră), prin menţinerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică şi prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 şi Euro 4”, se arată în document.
Mașinile cu Euro 3 și Euro 4 ar putea fi interzise
Practic, interzicerea mașinilor care sunt sub Euro 5 din punct de vedere al normelor de poluare ar putea să fie interizise în România, o măsură ce poate fi luată de autorități pentru a respecta promisiunile statului român în fața Comisiei Europene legate de decarbonare și eficiență energetică.
Cifre recente arată că vârsta medie a parcului uto din România este de 15,4 ani, cu multe media Uniunii Europene (11 ani).
PNIESC arată că un important factor în materie de poluare și consum de enegie este reprezentat de sectorul transporturilor, motiv pentru care se impun măsuri. Se dorește nu doar reînnoirea parcului auto național prin înlocuirea mașinilor vechi cu grad înalt de emisii și consumuri, ci și - dezvoltarea și promovarea mobilității alternative.