„Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponțiu Pilat și a pătimit și S-a îngropat”. Descoperirea ce zguduie biserica din temelii! Cine a fost, de fapt, omul care l-a condamnat la moarte pe Iisus - Foto
„Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponțiu Pilat și a pătimit și S-a îngropat”. Omul menționat în crezul ortodox, guvernatorul roman al Iudeii, Pilat din Pont, cel care l-ar fi condamnat pe Iisus la moarte prin răstignire, ar fi fost diferit de cel care a fost descris în istorie. O nouă descoperire dă totul peste cap!
Publicat: Marti, 22 Octombrie 2019, 13:33 | Actualizat: Marti, 22 Octombrie 2019, 18:07- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
„Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponțiu Pilat și a pătimit și S-a îngropat”. Omul menționat în crezul ortodox, guvernatorul roman al Iudeii, Pilat din Pont, cel care l-ar fi condamnat pe Iisus la moarte prin răstignire, ar fi fost diferit de cel care a fost descris în istorie. O nouă descoperire dă totul peste cap!
Mai exact, arheologii au identificat o stradă „pierdută” din Ierusalim, una dintre străzile importante ale oraşului antic, ce a fost construită de guvernatorul roman al Iudeii Pilat din Pont.
Strada construită de Pilat din Pont, ce avea aproape 600 de metri, făcea legătura între bazinul Siloam - un loc în care pelerinii se opreau pentru a se îmbăia şi pentru a bea apă - şi Muntele Templului, cel mai sfânt loc din Ierusalim. Această stradă era străbătută probabil de pelerinii care veneau să se roage la Templu.
Dovezile arheologice cu privire la Pilat din Pont sunt limitate, iar această descoperire face puţină lumină cu privire la personalitatea acestui guvernator roman, conform unui studiu despre descoperire publicat recent în revista Journal of the Institute of Archaeology of Tel Aviv University.
Oamenii de ştiinţă ştiau de existenţa acestei străzi, arheologii desfăşurând săpături în această zonă a Ierusalimului încă din secolul al XIX-lea. Ceea ce nu s-a ştiut până acum a fost cât de veche este această stradă.
Pentru a afla, arheologi de la Autoritatea Israeliană pentru Antichităţi şi de la Universitatea din Tel Aviv au săpat până la straturile de pământ de sub stradă. Ei au descoperit zeci de monede, dintre care cele mai recente datează din anii 30 - 31 d.Hr., perioadă ce corespunde guvernoratului lui Pilat. Absenţa unor monede mai noi indică faptul că totalitatea sau o mare parte a lucrărilor de construcţie la această stradă s-au încheiat în perioada lui Pilat din Pont.
Cine ar fi fost, de fapt, omul care l-ar fi condamnat la moarte prin răstignire pe Iisus
Izvoarele istorice şi Biblia îl prezintă pe Pilat din Pont într-un mod negativ. Cum altfel, când acest guvernator roman este celebru tocmai pentru că l-a judecat pe Iisus şi a ordonat execuţia sa prin crucificare. Puţinele izvoare istorice care-l menţionează arată că Pilat a confiscat banii dintr-o trezorerie sacră pentru a construi un apeduct, a încălcat în mod repetat legile religioase iudaice şi i-a ucis pe cei care protestau faţă de deciziile sale.
Cronicarul antic Philo (20 î.Hr. - 50 d.Hr.) scria că oamenii din Iudeea „erau sătui de mite, insulte, furturi, abuzuri, desfrâu, execuţii fără proces şi de cruzimile ce păreau să nu se mai sfârşească”, încât au scris o petiţie către împăratul Tiberius, solicitându-i să intervină personal.
Faptul că a construit o stradă care făcea legătura între bazinul Siloam şi Muntele Templului indică faptul că Pilat poate nu era atât de corupt pe cât arată izvoarele istorice şi religioase, susţin acum istoricii, potrivit Agerpres.
„Importanţa acestei străzi este evidentă, atât din punct de vedere al dimensiunilor cât şi al calităţii construcţiei, care a necesitat, fără îndoială, o forţă de muncă scumpă, alcătuită din meşteşugari pricepuţi”, conform studiului ce însoţeşte descoperirea. Strada avea 8 metri lăţime, iar construcţia ei a necesitat aproximativ 10.000 de tone de piatră de carieră.
„Nu mai este posibil să considerăm această primă perioadă de guvernare romană directă asupra Iudeii drept una caracterizată exclusiv de interesul propriu şi de corupţie”, se mai precizează în studiu.
Scopul construcţiei acestei străzi a fost probabil de a calma tensiunile dintre Pilat şi evrei, dar şi pentru a demonstra abilităţile de conducător ale guvernatorului roman, conform coordonatorului acestui studiu, Nahshon Szanton, arheolog din cadrul Autorităţii Israeliene pentru Antichităţi.