Antena

Atenționare - Continuă valul de campanii de tip scam. Atacatorii se folosesc acum de imaginea Ikea și Kaufland

Tentativele de scam care vizează utilizatorii români continuă să se folosească de imaginea unor retaileri sau magazine online cu popularitate în România. Înșelătoria vizează acum clienții Kaufland sau Ikea, asta după ce în urmă cu câteva zile alte două companii au fost victime ale acestei tip de înșelătorii.

Autor: Redacție a1.ro Publicat: Miercuri, 11 Martie 2020, 12:18 | Actualizat: Miercuri, 11 Martie 2020, 12:20
Galerie de imagini
Continuă valul de campanii de tip scam

Utilizatorii sunt informați de posibilitatea de a câștiga vouchere de cumpărături cu o valoare de 750-1.000 lei, iar progaparea scam-urilor se face tot prin intermediul aplicației de mesagerie WhatsApp.

Utilizatorii primesc mesaje aparent "promoționale", prin care li s-ar oferi posibilitatea de a câștiga vouchere de cumpărături sau chiar produse, în schimbul răspunsului oferit la câteva întrebări.

Prima tabără gratuită pentru copiii cu probleme de greutate este organizată de Kaufland și o platformă de sănătate

În ambele situații, odată ce victima accesează link-ul primit este redirecționată către un mini-chestionar. După ce răspunde la toate aceste întrebări, utilizatorului i se promite un premiu (voucher sau produse, în funcție de campanie) pe care îl poate revendica doar dacă distribuie mesajul mai departe către alte contacte. În momentul în care se accesează butonul de distribuire, mesajul este transmis automat întregii liste de contacte din WhatsApp.

Deși acesta ar trebui să fie ultimul pas necesar pentru primirea premiului, victima este redirecționată ulterior către o multitudine de site-uri malițioase, care au ca scop colectarea datelor și instalarea de aplicații malițioase pe dispozitivele utilizate.

CERT-RO recomandă să se evite accesarea unor astfel de link-uri și redistribuirea lor. În cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, trebuie validată existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (webiste, canale oficiale de social media).

Este recomandată și citirea cu atenție a instrucțiunilor oferite, ortografie sau corectitudinea gramaticală a textului. În cazurile prezentate, mesajul este unul extrem de prost redactat în limba română, unul evident tradus automat din alte limbi.

IKEA deja a publicat un mesaj pe Facebook legat de acest scam, prin care specifică clar că nu organizează astfel de concursuri sau promoții în această perioadă și își sfătuiește clienții să nu se lase păcăliți în a introduce date pe astfel de site-uri.

Kaufland, obligată să plătească 100.000 de lei unei foste angajate. Gigantul german a pierdut procesul!

Recomandari A1
Whatsapp LinkedIn
campanie
🔥  Tot ce vrei e sa dai play  🔥 Pale Moon e thriller-ul coreean care te va captiva. Când tentațiile și ambiția duc pe un drum fără întoarcere. Vezi primele episoade disponibile.
Stirile zilei Viaţa după potop, drama românilor sinistraţi în Valencia. "Nu mă gândeam în viaţa mea că în Spania se întâmplă aşa ceva, să nu primeşti ajutor imediat"
Videoclipul zilei
Citește și
MApN recrutează rezerviști voluntari în cadrul Armatei Române! Ce trebuie să faci pentru a te înscrie...
Super Neatza, 16 mai 2024. Campania ”Alege ce urmează!” Pe urmele românilor plecați în Europa!
Ajut eu! Cea mai mare platformă în care accelerăm visuri! Din 29 noiembrie, la Antena 1
(P) 600 de puieți de gorun plantați de voluntarii P&G și Carrefour România în Munții Măcinului
Video recomandate
Video
Citește și