Actrița care a sărit în apărarea Alinei Ceușan după valul de critici. S-a pozat într-o ipostază asemănătoare cu a influencerului
Alina Ceușan s-a pozat cu picioarele pe balustrada Teatrului Odeon, gest care a stârnit critici. Actrița Ada Galeș a sărit în apărarea influencerului, trăgând un semnal de alarmă asupra comentariilor pline de „ură, misoginie și malițiozitate”.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Vineri, 25 Octombrie 2024, 12:59 | Actualizat: Vineri, 25 Octombrie 2024, 13:12În semn de solidaritate, Ada Galeș a publicat pe rețelele sociale o fotografie în care apare ținându-și picioarele pe spătarul unui scaun de teatru, așa cum Alina Ceușan și-a pozat tocurile pe balustrada Teatrului Odeon. Ada Galeș le-a sugerat oamenilor să o ia mai ușor cu hate-ul gratuit din online: „Vă face rău și vouă și celor pe care îi înjurați. Iar comentariile în apărarea unei balustrade care nu avea nevoie d eapărarea nimănui pe mine m-au speriat prin misoginie și malițiozitate”
Alina Ceușan i-a mulțumit Adei Galeș pentru susținere.
Pe aceeași temăCe a transmis actrița Ada Galeș, luându-i apărarea Alinei Ceușan
„Discuția de astăzi despre etica sau conduita într-un spațiu de cultură mă face să mă gândesc la singurul lucru cu adevărat sfânt în teatru: relația cu publicul. Îmi pun deseori întrebarea: pentru cine fac teatru? Pentru cine este cu adevărat relevant? Chiar și atunci când spectacolele mele sunt ‘angajate social’, mă întreb dacă își ating scopurile reale. Nu vreau să-mi hrănesc doar orgoliul meu de mare artistă sau să satisfac așteptările bulei din care fac parte. De fapt, ziua de azi nu îmi oferă un răspuns clar la aceste dileme.
Eu îmi doresc să vină oameni care poate că sunt pentru prima dată într-un teatru, oameni care nu cunosc regulile nescrise despre ‘cum să te porți corect’. Dacă îi certăm sau îi rușinăm pentru că nu se ridică la standardele noastre, îi pierdem definitiv. Iar asta înseamnă că, din punctul meu de vedere, am eșuat. Educația nu se face prin rușine și critică aspră. Mai degrabă mă întreb constant cum pot ajunge la cei din afara bulei noastre. Bula, care da, e civilizată și minunată (fără nicio ironie aici), dar care poate ajunge să insulte o femeie nu pentru ce a făcut, ci pentru cine cred ei că este. În astfel de momente îmi dau seama că poate nici măcar pentru acești spectatori fideli nu îmi fac bine treaba.
Misoginismul pe care îl întâlnesc în astfel de comentarii este dureros și mă provoacă să reflectez la felul în care ne raportăm la femei. Cum ne permitem să vorbim despre ele, mai ales atunci când credem că au făcut ceva ce nu ne convine? Când o femeie devine ținta atacurilor personale, nu mai e vorba doar de o opinie despre o situație, ci de un reflex toxic care ar trebui să ne pună pe gânduri.
Pentru mine, adevărata provocare este să conștientizez că, oricât de bune ar fi intențiile mele, dacă din gesturile mele rănesc indirect pe cineva, nu am câștigat nimic. Relația mea cu publicul e despre conexiune, nu despre alienare, și mă gândesc cum pot aduce la teatru oameni care, de obicei, nu se simt bineveniți acolo. Acesta e sensul impactului pe care îl caut, dincolo de reguli sau norme stricte”, a transmis Ada Galeș în mediul online.
Pe aceeași temă