Antena Căutare

Alcoolismul juvenil, o mare problema in randul tinerilor

Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a adoptat recent, dupa mai multi ani de tergiversari, o strategie vizand abuzul de alcool in cazul tinerilor. Strategia vizeaza in special piata publicitatii alcoolului si este considerata o mare realizare, fiind votata in unanimitate de cele 193 de state membre ale OMS.


Totusi, de aceasta data, potrivit expertilor, constientizarea gravelor consecinte socio-economice ale acestui flagel - alcoolismul juvenil - a determinat pozitia unanima a tarilor membre OMS. In acest sens, OMS propune o serie de masuri: inasprirea legilor, respectiv sanctiuni severe, cu scopul de a reduce consumul de alcool la volan, de a limita fabricarea ilicita de bauturi alcoolice, stabilindu-se reguli clare de vanzare a acestor produse.

Strategia antialcoolism isi propune, de asemenea, sa atace in doua puncte sensibile: pretul si publicitatea. De altfel, publicitatea s-a dovedit, in mod special, daunatoare pentru tineri, deoarece ea apeleaza la noi metode, printre care e-mail-ul, SMS-uri si forumuri sociale pe Internet, avertizeaza OMS. Marketingul face, de asemenea, apel la tehnici de publicitate si de promovare din ce in ce mai elaborate, care asociaza in mod special marcile de alcool cu activitati sportive si culturale.

Documentul OMS propune interzicerea promovarii alcoolului asociat cu unele activitati destinate in special tinerilor. Un studiu publicat in "Psychology of Addictive Behaviors Journal" dovedeste ca alcoolul are efecte devastatoare pentru creier, afectand capacitatea de memorare si de concentrare a adolescentilor. Rezultatele la testele de memorie si de rapiditate a gandirii au aratat diferente clare intre adolescentii bautori si cei nebautori", precizeaza Susan Tapert, neurocercetator si profesor la University of California San Diego.

Totodata, conform OMS, s-a demonstrat ca marirea preturilor ar genera la nivel global o scadere a consumului. Un expert OMS sugera introducerea de "taxe specifice" sau interzicerea ori limitarea promovarii directe sau indirecte. Mai ramane sa vedem cat anume din aceasta strategie se va concretiza. Deoarece, inevitabil, producatorii de alcool vor reactiona virulent.

Articolul continuă după reclamă

Citeste si Jurnalul National

Sursa foto: irishhealth.com

Ce facem cu cearcanele?... Apare ciocolata antirid...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Power Couple România, 12 februarie 2025. Cum s-au descurcat Cesima și Theo Zeciu la proba cuplurilor: Iubitul meu bombardier
Power Couple România, 12 februarie 2025. Cum s-au descurcat Cesima și Theo Zeciu la proba cuplurilor: Iubitul meu bombardier Miercuri, 12.02.2025, 21:15
Un 2025 de excepție! Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x