Live acum
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Cum și în ce cantități se pot consuma fructele pentru un beneficiu optim asupra organismului

Despre fructe și importanța lor deja știm, însă este necesar să știm cum și în ce cantități se pot consuma fructele pentru un beneficiu optim asupra organismului.

Importanța fructelor asupra organismului

Specialistul în nutriție Alexandru Stanciu​, vine în sprijinul nostru cu sfaturi importante despre fructe și importanța lor asupra organismului și, mai ales, despre cum și când trebuie consumate.

Ideal pentru organismul nostru, ar trebui să consumăm fructe la mic dejun, însă trebuie să ținem cont că fructele se împart în patru categorii: fructe acide, fructe subacide, fructe dulci și pepenii.

Fructele acide sunt recomandate dimineața ăpentru conținutul lor bogat în vitamina C. Dintre aceastea fac parte: citricele și anumite fructe de pădure.

De reținut că fructele cu cât sunt mai dulci, cu atât sunt mai lipsite de vitamina C!

Este recomandat a se combina fructele în funcție de categoria lor, însă se pot combina și fructe acide cu fructe subacide, dar nu și cu fructe dulci.

Fructele dulci nu se combină cu fructele acide. Atunci când acizii se amestecă cu zaharurile, rămân mai mult timp în intestin și se produce fermentația toxică.

Din categoria fructelor dulci fac parte: bananele, curmalele, smochine, toate fructele uscate, etc.

Este greșit a combina zaharurile din fructele dulci cu grăsimea animală din lapte! Este o combinație care aduce, cu siguranță, kilograme în plus!

Nu amestecați fructele dulci cu brânză, iaurt, nuci, semințe, fasole, carne de pui, pește, carne roșie, ouă și nucă de cocos!

Citește și: Top 5 greșeli pe care le poți faci în dieta de vară

Este ideal să consumăm fructe de trei ori pe zi, dar nu în combinații cu grăsimi:

  • dimineața este recomandat un smoothie din fructe acide, dar simplu;
  • la ora 11 putem consuma fructe dulci, pentru că activitatea pancreasului este maximă și putem digera rapid zaharurile;
  • la ora 4 după amiază putem lua o gustare cu fructe subacide.

Citește și: Cum putem combina fructele și legumele de sezon pentru a beneficia maxim de proprietățile lor

Exemple de fructe acide: lămâi, portocale, grapefruit, vișine, clementine, kiwi, minole, mandarine, ananas, etc.

Exemple de fructe subacide: mere, pere, prune, piersici, caise, nectarine, struguri mai acri, căpșuni, fructe de pădure, cireșe, mango, etc.

Exemple de fructe dulci: smochine, curmale, papaya, banane, fructe uscate, struguri dulci, etc.

Pentru mai multe detalii despre cum și în ce cantități se pot consuma fructele pentru un beneficiu optim asupra organismului, aflați vizualizând materualul video de mai jos, desprins din cadrul îndrăgitului matinal Neatza cu Răzvan și Dani:

Recomandari