Murele și importanța lor asupra sănătății organismului. Rețete culinare cu mure.

 
+5 click pentru
galerie

Murele sunt printre fructele de pădure cele mai bogate în vitamine, minerale şi antioxidanţi dar şi în fibre şi grăsimi polinesaturate, care se găsesc în special în seminţe, iar consumul acestora este foarte benefic organismului.

Murele conţin foarte puţini carbohidraţi, proteine şi grăsimi dar sunt bogate în calciu, fosfor, magneziu, zinc, cupru, vitamina C, vitamina A, vitamina E, vitamina K, etc.

Au un conţinut mai mare de potasiu şi mai mic de sodiu, fiind astfel de ajutor suferinzilor de hipertensiune.

Mai conţin fier organic, putând fi de ajutor în prevenirea anemiei la copii, la femeile însărcinate şi la cele care alăptează dar şi tinerilor aflaţi la pubertate.

Reprezintă și o sursă de acid folic care ajută la buna funcţionare a sistemului nervos. Conţin numeroase seminţe care sunt bogate în acizi graşi ca omega 3 si omega 6.

Murele sunt recomandate pentru digestie, ajută la reducerea riscului apariţiei bolilor intestinale şi a diabetului, scad riscul apariţiei bolilor de inimă, ajută la scăderea în greutate.

Vezi cele mai importante 6 beneficii ale murelor în dieta!

Frunzele murului sunt diuretice şi au proprietăţi dezinfectante, fiind folositoare în tratarea bolilor de rinichi sau de piele, în combaterea diareei, a colicilor abdominale şi pentru îmbunătăţirea digestiei în general.

Datorită proprietăţilor antioxidante, emoliente, hrănitoare şi anti îmbătrânire, murele se folosesc des şi în cosmetică acestea având efect de tonifiere al pielii dar şi o aromă proaspătă, naturală. Spuma de baie cu aromă de mure aduce relaxare mentală şi fizică în timp ce îngrijeşte şi catifelează  pielea.

Pentru proprietăţile lor regenerante şi dezinfectante se pot folosi ca gargară pentru tratarea infecţiilor şi inflamaţiilor cavităţii bucale, consumul de mure fiind indicat în infecţiile minore, iritaţiile gingiilor şi inflamaţii ale gâtului. Extern se folosesc ca antiseptic în tratamentul anginei, gingivită, faringită, pentru tratarea rănilor mici şi a bolilor de piele.

Pentru a putea beneficia de bogăţia de nutrienţi şi de beneficiile pe care aceştia le aduc sănătăţii, cel mai bine este să consumăm murele în stare proaspătă, când este sezonul lor, în lunile iulie-august sau să le păstrăm pe iarnă prin congelare. Atât proaspete cât şi congelate le putem consuma în delicioase îngheţate sau în compoziţia unui smoothie delicious.

Vedeți mai jos câteva rețete culinare cu mure:

Dulceață de mure

Tartă cu mure și zmeură

Prăjitura Murra



facebook whatsapp twitter pinterest