6 beneficii ale murelor în dieta

 

Murele nu sunt doar unele dintre cele mai savuroase fructe de pădure, dar aduc și foarte multe beneficii corpului uman atunci când sunt introduse în dieta zilnică.

Murele sunt printre cele mai delicioase fructe, făcând concurență restul fructelor de pădure. Murele cresc din zonele de câmpie şi până în cele montane. Întâlnite de obicei în pădurile de stejar sau fag, tufele de mure cresc şi în crăpăturile stâncilor sau chiar ale zidurilor. Vitalitatea plantei este atât de ma­re, încât în multe ierni, frunzele nu-i cad, rămânând verzi sub zăpa­dă, chiar şi la temperaturi de -20 de grade Celsius. Iată ce trebuie să știi despre mure și ce beneficii ne aduc ele odată incluse în dieta zilnică.

6 beneficii ale murelor

1.Bogate în substanțe nutritive

Murele conțin numeroase substanțe nutritive, cum ar fi vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, care sunt esențiale pentru o sănătate optimă.
Ele sunt sărace în calorii, 100 g mure având numai 43 de calorii. Cu toate acestea sunt bogate în fibre solubile și insolubile (100 g boabe întregi conțin 5,3 g sau 14% din DZR), xilitol, un substitut al zahărului sărac în  calorii și fiind prezent in fruct se absoarbe mai lent decât zahărul obținut din trestia de zahar.

2.Bogate în fitochimicale

Murele au cantități semnificativ mai mari de fitochimicale, flavonoizi fenolici, cum ar fi antociani, tanin, acid elagic quercetin, acid galic, cyanidins, pelargonidins, catechine, kaempferol și acid salicilic. Studiile științifice arată că acești compuși antioxidanți pot avea beneficii importante de creștere a rezistenței împotriva cancerului, îmbătrânirii , inflamației și în bolile neurologice.

3.Bogate în vitamine

Consumul de fructe bogate în vitamina C ajută la dezvoltarea rezistenței împotriva agenților infecțioși, inflamatori și la eliminarea radicalior liberi din organism.
Murele conțin cantități importante de vitamina A, vitamina E, vitamina K (16% din DZR/100 g).
Murele au o valoare ORAC (capacitatea de absorbție a radicalilor liberi) de aproximativ 5347μmol ET la 100 de grame.

4.Pentru sănătatea sistemului digestiv

Murele conțin pectină și alte fibre cunoscute pentru rolul lor protector asupra sănătății sistemului digestiv. Cu toate că vitamina C s-ar putea să îți provoace ceva poftă de mâncare, fibrele vor ține obezitatea la distanță.

5.Țin departe problemele de inimă

Bolile de inima pot fi ameliorate cu ajutorul acestor fructe, iar procesul de îmbătrânire va tinde să fie vizibil încetinit. În ceea ce privește bolile psihice și efectul consumului regulat de mure, cercetările arată că acestea pot să contribuie la ameliorarea acestor boli.

6.Prevenirea cancerului

Aceste fructe pot să prevină anumite forme de cancer, cum ar fi cel de sân, stomac sau colon, în principal datorită acidului clorogenic, responsabil de prevenirea formării substanțelor cancerigene în organism. Neoplasmele orale și alte tumori maligne orale pot fi reduse cu circa 44%, conform ultimelor cercetări în domeniu. 

Dieta cu mure

Murele pot fi introduse în dieta ta pentru a te ajuta să scapi de kilogramele în plus. Pe parcursul acestei cure cu mure, se vor consuma, înainte de fiecare masă, câte 100-150 grame de fructe, pe stomacul gol. Durata curei este de minimum 12 zile, maximul fiind de 30 de zile. După ad­ministrarea murelor, nu se mănâncă niciun aliment, vreme de 15 minute, după care ar fi bine să mâncăm, pen­tru că murele, mai ales cele nu foarte coapte (care au un gust acru pronun­ţat) sunt un stimulent digestiv remar­cabil. Asocierea murelor cu mierea diminuează parţial efectul lor tonic digestiv şi de stimulare a apetitului alimentar, în schimb, asocierea cu zahărul le elimină potenţialul antidiabetic şi de reglare a greutăţii.

Citește și:

Dieta cu Zmeura. Cum poți slăbi rapid 3 kg în 3 zile

Dieta cu afine te ajută să scapi de burtă și îți menține sănătatea la cote maxime

Sursă foto: pexels.com



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI