Un experiment realizat de Facebook a stârnit furia utilizatorilor! Peste 700.000 de oameni au fost "cobai", fără consimţământul lor.
În ianuarie 2012, timp de o săptămână, Facebook a manipulat news feed-urile a 700.000 de utilizatori, dorind să vadă cum sunt răspândite emoţiile în cadrul reţelei de socializare. Astfel, "cobaii" au primit numai informaţii pozitive sau negative. Cercetătorii au descoperit că aceştia publică comentarii sau alte informaţii în funcţie de orientarea care a fost dată de news feed şi că stările de fericire şi tristeţe sunt contagioase.
Rezultatele experimentului au fost făcute publice săptămâna trecută şi au stârnit un val de critici. Internauţii s-au arătat indignaţi de faptul că au fost manipulaţi.
Experimentul mai arată că utilizatorii au tendinţa de a reacţiona mai intens la mesajele negative.
În urmă cu două zile, Facebook şi-a cerut scuze că s-a folosit de utilizatori fără consimţământul lor.