Un studiu a publicat recent în revista academică Frontiere în Psihologie a arătat că predarea unei ore în aer liber a mărit concentrarea copiilor de aproape două ori mai mult decat ar face-o o oră obișnuită desfășurată în clasă.
”Am vrut să vedem dacă putem profita de efectul naturii pentru un program școlar. Dacă scoți afară o clasă gălăgioasă de elevi de clasa a treia pentru a face lecții cu ei, vor putea beneficia de avantajul unei ore în aer liber sau se vor da cu capul de pereți dupaă aceea?” – Ming Kuo, autorul principal al studiului.
Studiul s-a desfășurat timp de 10 saptamani într-o scoala gimnaziala din Midwest, SUA. La studiu au participat doua clase de a III -a. Învatatorul uneia dintre clase a fost foarte entuziasmat de concept, in timp ce cel de-al doilea a fost sceptic, gândindu-se că afară vor fi prea multe surse de distragere a atenției. Fiecare invatator a avut câte o oră pe săptămână cu predare în aer liber, după care au revenit la programul cu predare normală, în clasă.
Locul în care s-au ținut orele în aer liber era o zona verde, aproape de școală, cu vedere spre o pădure. Dupa lecția ținuta afară, nivelul de implicare al copiilor a fost evaluat după patru criterii:
- din perspectiva invatatorului; evaluarea implicării facută de elevi despre ei inșiși și despre colegi
- numărul de ”atenționări” facute în timpul lecâției, adică de câte ori invatatorul a trebuit să le atraga atenția copiilor înapoi la lecție
- evaluari independente prin fotografii, făcute de un observator independent, in baza fotografiilor făcute in perioada de observație.
Rezultatele au aratat că implicarea elevilor ca urmare a lecției făcute in aer liber a fost mult mai mare decat cea manifestată la orele predate în interior, cu programe atent selectate.
Sursa, viataverdeviu
De ce este important să purtăm în avion protecție solară – Razele solare, mai nocive decât am crede! Risc de cancer ridi... Liber la zăpadă, în "dieta" copiilor. O pot mânca fără probleme: "Să fie proaspătă sau nu mai veche de ju...