Live acumObservator 12
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Cum sa capeti o forma fizica de invidiat

Am discutat despre cat de greu poate fi sa va implicati intr-un program de exercitii fizice daca nu ati fost activa recent. Si mai greu este sa va tineti de el: numeroase persoane care incep antrenamentul de forta sau pe cel aerobic vor scadea ritmul in cateva luni. Oamenii isi gasesc tot felul de motive pentru a renunta la program. Prea putin timp. Prea mult de lucru. Responsabilitati familiale. Toate sunt motive valabile, dar de obicei se reduc la urmatoarele: femeile renunta la exercitii deoarece nu sunt suficient de motivate. Este o problema comuna, ceea ce demonstreaza de ce anume crearea motivatiei reprezinta o parte esentiala a oricarui plan de antrenament.

Testati-va frecvent

Incercati sa tineti un jurnal in care sa inregistrati cat de mult exersati, distanta acoperita, greutatea ridicata. Cu fiecare antrenament ar trebui sa incercati sa va stimulati un pic mai mult.

Aratati-va latura competitiva


Unele femei isi desfasoara cel mai bine munca - si capacitatea de efort fizic - daca sunt in competitie cu altcineva. Poate doriti sa rugati o prietena cu aceleasi preocupari sa exerseze impreuna cu dumneavoastra - si sa mentineti o competitie prieteneasca pentru a vedea cine progreseaza cel mai mult intr-o anumita perioada.

Lasati deoparte inertia

Cand vi se pare ca motivatia dumneavoastra se diminueaza, impulsionati-va mintal pentru a fi activa, chiar daca asta inseamna doar o mica plimbare. Odata ce v-ati ridicat de pe canapea si ati inceput sa va miscati, veti descoperi ca va place ceea ce simtiti - si probabil ca veti continua.

Ce puteti face daca aveti la dispozitie doar 5 minute

Nu este nevoie sa practicati exercitii „clasice" pentru a obtine un antrenament extraordinar: tot ce aveti de facut este sa va miscati.

Sariti coarda, urcati pe scari, dansati sau jucati leapsa cu copiii. Trebuie doar sa va miscati - in timp ce asteptati sa fiarba o oala cu apa, de exemplu, sau cand asteptati sa se usuce rufele.

Ghid pentru o greutate perfecta

Cu o suta de ani in urma, aproximativ 10% dintre adulti erau supraponderali. Astazi se estimeaza ca unul din cinci adulti este obez. Avem totusi aceleasi gene cu ale stramosilor nostri. Ceea ce s-a schimbat nu sunt genele, ci stilul nostru de viata. Strabuncii noastre ii lua cateva ore sa pregateasca o masa, spala rufele cu mana. Si, neavand masina, mergea peste tot pe jos.

In ziua de azi, putem cumpara totul gata preparat pentru a ne hrani familia. Folosim masina de spalat pentru a curata hainele. Iar cu masina ne deplasam la serviciu, magazine sau prieteni.

In secolul al XIX-lea, masinile efectuau 70% din munca desfasurata in ferme si fabrici. Barbatii si femeile faceau restul. In prezent, masinile realizeaza 99% din munca si multi dintre noi ne castigam existenta stand la birou sau la calculator. Masinile au inlocuit mersul pe jos sau cu bicicleta. Ardem cauciuc in loc de calorii. Iar calculatoarele, telefoanele mobile, faxurile transforma societatea noastra intr-una cu un ritm mai rapid si mai stresant, care poate trimite kilogramele suplimentare exact in jurul taliei noastre.

Suprapuneti stresul si inactivitatea intr-o lume in care este practic imposibil sa nu ne confruntam zilnic cu alimente care ne ingrasa si este usor de observat de ce foarte multe femei (si barbati) au azi probleme cu greutatea comparativ cu stramosii nostri.

Aceasta demonstreaza ca putine persoane au intr-adevar o predispozitie genetica pentru supraponderalitate. Copiii proveniti din parinti obezi au un risc de 80% de a deveni si ei obezi, in timp ce copiii cu parinti normoponderali prezinta un risc mai mic, de 10%. Chiar si copiii adoptati tind sa urmeze modelul de greutate corporala al parintilor biologici. Vinovatii: metabolismul si hormonul numit leptina.

Citeste si Jurnalul
Foto: topsir.com

Recomandari