Live acum
Prime Time 20:00Asia Express - Drumul Comorilor

Cum sa eviti excesele alimentare de sarbatori

Mancatul prea mult, prea repede, prea gras sau consumul excesiv de alcool va pot tintui la pat sau va pot trimite de urgenta la spital in cea mai frumoasa perioada a anului. Specialistii va spun cum sa va feriti de problemele digesitve care va pandesc de sarbatori.



Cele mai frecvente probleme sunt greata, balonarile, stomac plin, arsuri in spatele sternului sau in etajul abdominal superior, diareea, constipatia, varsaturile si durerea in partea superioara a abdomenului.

Principalele cauze ale neplacerilor digestive sunt consumul excesiv de dulciuri, condimente sau muraturi si de mancaruri prea garse (sarmale, carnati prajiti, smantana, maioneza). La fel de nocive sunt consumul de alcool, cafea si fumatul in exces.

Pentru a preveni instalarea problemelor digestive, este necesar sa mancati si sa beti cu moderatie, cu o pauza de cel putin patru ore intre doua mese copioase. De asemenea, indicat este sa nu dormiti imediat dupa masa, ci dupa minimum doua-trei ore si sa iesiti la o plimbare.

Traditionala "odihna" de dupa masa e contraindicata de medici. Daca va intindeti pe canapea imediat dupa ce ati terminat desertul, cresc sansele de a suferi de arsuri la stomac. Faceti, in schimb, o plimbare cu cei dragi si incercati pe cat posibil sa va mentineti rutina zilnica de exercitii fizice si miscare.

Daca stiti ca mancarea de la cina nu este foarte sanatoasa, ci din contra, cam grasa, recomandat ar fi sa luati un pranz bogat in fibre si proteine, pentru a avea o digestie cat mai normala.

Foto: advancedallergytreatment.com

Recomandari