Dieta Keto, cea mai populară cură de slăbire. Meniu și alimente interzise

 

Dieta Ketogenică sau Dieta Keto este foarte populară în ultima perioadă. Află care sunt principiile ei, meniul pe zile, alimente permise și interzise, toate informațiile pentru începători

Dieta keto are ca principiu de bază un stil alimentar care aduce organismul într-o stare de cetoză/ketoza. Când corpul este în această stare metabolică, descompune depozitele de grăsime pentru a alimenta funcțiile normale, de zi cu zi. 

În dieta keto sau dieta ketogenică, pentru a ajunge în această stare de cetoză, carbohidrații din alimentația noastră vor fi reduși la minimum.

Cetoza are loc atunci când glucoză este redusă dramatic, forțând organismul să-și găsească o altă sursă de combustibil: grăsimea. Așadar, în cadrul dietei ketogenice, nivelul de glucoză din sânge va scădea și va stagna la acel nivel. 

Dieta Keto, beneficii și contraindicații

Cetoza indusă prin dieta keto vine cu o serie de avantaje precum: reglarea glicemiei, ardere accelerată a grăsimilor, suprimarea apetitului, o putere mai mare de concentrare, dar și mai multă energie fizică.

Cele mai multe persoane care urmează această dietă  se bucură de multiple beneficii, dar există și o serie de riscuri și contraindicații. Cele mai importante se referă la reintroducerea carbohidraților în alimentație. Dacă acest lucru se face brusc, există riscul apariției unor probleme de sănătate.

Potrivit specialiștilor, problema în cazul celor care urmează o dietă keto – fie că vor să slăbească, să trateze diabetul de tipul II sau din alt motiv de sănătate – este că s-ar putea să anuleze efectul benefic pe care dieta îl are asupra sistemului vascular dacă bagă brusc glucoză în alimentație.

Alimente interzise în dieta keto

  • Cereale și derivatle din cereale – grâu, porumb, orez, paste,
  • Zahărul – miere, sirop de arțar, agave
  • Alimente dulci: sucuri acidulate, orice fel de dulciuri
  • Fructele – mere, banane, portocale, etc
  • Amidon – cartofi
  • Lactate și carne slabe
  • Mezeluri și preparate procesate

Alimente permise în dieta keto

  • Carne –  pui, porc, vită, oaie, miel,  pește, ficat.
  • Lactate grase – smântână, unt, brânzeturi grase
  • Ouă, pește gras
  • Uleiuri – cocos, germeni de grâu, măsline, avocado, nuci, susam
  • Nuci și semințe cu un conținut mare de grăsimi : migdale, nuci, caju, fistic, semințe de dovleac și de floarea soarelui
  • Legume cu frunze verzi: spanac, pătrunjel, tulpini de țelină, salată verde, rucola
  • Plante aromatice: busuioc, rozmarin, salvie, cimbru, mărar, coriandru, ghimbir
  • Legume: broccoli, , fasole verde, dovlecel, fenicul, andive, varză de Bruxelels, castraveți, conopidă
  • Ocazional se pot consuma rădăcinoase: morcov, țelină, pătrunjel, sfeclă roșie
  • Ocazional leguminoase: fasole, năut, mazăre
  • Ocazional: ciuperci
  • Îndulcitori permiși : stevia

Dieta Keto. Exemple de meniu în dieta ketogenică

Meniu dietă keto 

  • mic dejun: bacon+ouă+spanac
  • prânz: pui la grătar+salată (frunze)+brânză feta
  • cina: somon+asparagus gătit cu unt

Meniu dietă keto - varianta 2

  • mic dejun: omleta din ouă+rosii+branza de capra/oaie/vaca+busuioc
  • prânz: milkshake din lapte de migdale+unt de arahide+pudră de cacao+stevie
  • cina: chiftele din carne+brânză cheddar+legume

Meniu dietă keto- varianta 3

  • mic dejun: milshake ketogenic: lapte de migdale+unt de arahide+pudră de cacao+stevie
  • prânz: salată de creveți cu ulei de măsline și avocado
  • cina: carne de porc cu parmezan+broccoli+ salată (frunze)

Meniu dietă keto - varianta 4

  • mic dejun: iaurt gras fără zahăr+unt de arahide+cacao+stevie
  • prânz: carne de vită gatita in ulei de cocos+legume cu indice glicemic redus
  • cina: bacon+ouă+brânză

În dieta ketogenică, între mese poți consuma:

  • un pumn de nuci, migdale, fistic, nuci de Macadamia
  • semințe de dovleac sau de floarea soarelui
  • 2 cuburi de ciocolată neagră
  • fructe de pădure

Dieta Ketogenică nu este pentru toată lumea, fiecare având un organism unic. Deși va fi o schimbare abruptă pentru cei care sunt obișnuiți să mănânce carbohidrați în abundență, merită încercată, este bine ca acest lucur să se facă după efectuarea unui control medical.

Potrivit specialiștilor, se recomandă o scădere treptată a carbohidraților, iar după primele săptămâni de ketoză, efectele benefice ale dietei se vor simți din plin și vor deveni chiar și vizibile. 



facebook whatsapp twitter pinterest