Dieta potrivita in functie de stilul tau de viata

Pentru a avea un organism sanatos trebuie sa adaptam alimentatia la stilul de viata. Cu alte cuvinte, sa ne facem programul de masa in functie de activitatile pe care le desfasuram zilnic.



Dieta persoanelor sportive

Daca ai un stil de viata foarte activ si practici sportul saptamanal, chiar si numai o ora de alergat prin parc, trebuie sa-ti adaptezi dieta la aceste activitati. Iata care sunt alimentele pe care trebuie sa le consumi in acest caz:

Proteine

Proteinele nu trebuie sa lipseasca din meniul tau zilnic. In cazul in care obisnuiesti sa alergi mult, trebuie sa stii ca ai nevoie de la 10 pana la 15 grame de proteine pentru fiecare kilogram de greutate corporala, zilnic. Sunt recomandate proteinele cu un procent mic de grasime, precum pestele, carnea de pui sau de curcan si carnea rosie.

Carbohidrati

Persoanele care practica zilnic un efort fizic intens trebuie sa-si procure portia zilnica de carbohidrati, deoarece acestia reprezinta sursa cea mai importanta de energie pentru organism. Asadar, consuma zilnic cereale integrale, fructe, orez brun, legume (cartofi, mazare, fasole, linte) si seminte.

Grasimi

Chiar daca practici activitati fizice intense, totusi nu ai nevoie de mai mult de 20% grasimi in dieta ta zilnica. Trebuie sa consumi grasimi bune, pe care le poti lua din peste, nuci si ulei de masline.

Minerale

Oasele puternice au nevoie de calciu, atat pentru prevenirea fracturilor, cat si a osteoporozei. Pentru aceasta este recomandat sa consumi oua, legume cu frunze si vegetale.

Vitamine

Alimentele bogate in vitamine iti ofera energia zilnica necesara in cazul in care practici exercitiile fizice sau ai un stil de viata activ.

Dieta persoanelor sedentare

Ziua petreci foarte multe ore in fata calculatorului, iar seara stai mai mult in fotoliu in fata televizorului? Atunci cu siguranta esti o persoana sedentara. In acest caz, nu trebuie sa consumi mai mult de 1.800 de calorii pe zi, deoarece obezitatea este efectul principal al vietii sedentare, iar un regim alimentar dezordonat duce la aparitia diverselor boli. Asadar, un stil de viata sedentar, in combinatie cu un regim alimentar inadecvat reprezinta un adevarat dezastru pentru sanatate. Indiferent de varsta, persoanele sedentare, cu o activitate care solicita mai mult intelectul, trebuie sa adopte un regim alimentar care sa contina produse bogate in vitamine din grupa B (B1, B6, B9 si B12), carne slaba (pui, vita, curcan), cereale integrale, legume cu frunze verzi, fructe si produse lactate.

Micul dejun

Pentru o persoana sedentara, un mic dejun sanatos trebuie sa fie compus din oua, cereale integrale sau iaurt. Un ou fiert tare are putine calorii, 65-70, iaurtul natural contine numai 54 calorii/100 grame, iar cerealele integrale nu depasesc 300 de calorii/100 grame.

Pranz

Un pranz sanatos pentru o persoana sedentara trebuie sa fie alcatuit dintr-o supa calda de legume sau de pui, o friptura la gratar din carne slaba si o salata de legume. In niciun caz, atunci cand stai zilnic cateva ore in fata calculatorului, nu omite masa de pranz si nu incerca sa-ti pacalesti foamea cu dulciuri, chips-uri produse de patiserie sau cu alimente fast-food. In lipsa exercitiului fizic, aceste alimente, foarte bogate in calorii, duc rapid si sigur la obezitate.

Citește și
gabriela cristea imbracata in mov
Ce face Gabriela Cristea de când toată familia ei este infectată cu Covid-19. Prezentatoarea TV a dezvăluit prin ce trece cu fetele
Ce face Gabriela Cristea de când toată familia ei este infectată cu Covid-19. Prezentatoarea TV a dezvăluit prin ce trece cu fetele
Patrizia Paglieri, Francesco si Irina Fodor, la Asia Express - Drumul Imparatilor
Patrizia Paglieri are un iubit mai tânăr decât ea. Cine e bărbatul cu care concurenta Asia Express are o relație de patru ani
Patrizia Paglieri are un iubit mai tânăr decât ea. Cine e bărbatul cu care concurenta Asia Express are o relație de patru ani
colaj de fotografii cu anamaria prodan
Din ce a făcut Anamaria Prodan cei mai mulți bani și în ce investește acum impresara
Din ce a făcut Anamaria Prodan cei mai mulți bani și în ce investește acum impresara
Mai multe articole

Cina

Dupa ce in timpul zilei ai stat ore in sir concentrata in fata calculatorului, seara parca te-ar tenta o masa copioasa. Un bol cu ciorba, niste paste sau o friptura cu sos preparata la cuptor sunt alimente foarte bogate in calorii, asa ca ai face cea mai mare greseala daca te-ai delecta cu asa ceva. Seara, excesul de calorii se depune exact acolo unde nu iti doresti, pe abdomen si pe coapse.

Asadar, daca esti o persoana sedentara si nu doresti sa iei in greutate, seara trebuie sa mananci ceva usor, cu putine calorii, precum o salata de legume sau de fructe, care iti ofera rapid senzatia de satietate. Inca un amanunt: cina nu trebuie luata niciodata dupa ora 19.00.

Citeste si Revista Felicia

FOTO: kaizo.net

Machiaje de Halloween. Cum să te deghizezi la tine acasă
Halloween-ul a prins din ce în ce mai multă popularitate la noi în țară. Deși este o...
Horoscopul zilei de 21 octombrie 2021. Berbecii trebuie să fie sinceri cu cei din jur. Află ce se întâmplă cu zodia ta
Horoscopul zilei de 21 octombrie 2021 îi sfătuiește pe nativii din zodiac să nu se...
Parteneri
Tartă cu dovleac copt și nuci. Desertul parfumat al toamnei
Unul dintre cele mai simple, delicioase și aromate deserturi de toamnă este rețeta de tartă cu dovleac copt și nuci. Crusta crocantă din aluat fraged umplută cu o cremă de dovleac copt și un decor frumos din nuci cu semințe de dovleac, transformă acest desert într-un spectacol de toamnă minunat.
Catine.ro
Ultimele știri