Căutare Live

Sanatate in doze mici

Sanatatea si buna dispozitie se mentin sau se imbunatatesc nu doar cu retete, diete si programe complicate.



O portie de peste la gratar, un pahar cu lapte, un televizor fara telecomanda si o portie zdravana de ras - nu neaparat in aceasta ordine ne pot imbunatati starea de sanatate si starea de spirit.

Este concluzia specialistilor consultati de revista Prevention, in incercarea de a dibui „trucuri" mici, dar eficiente pentru o viata mai placuta. A rezultat ca gesturi marunte si la indemana pot face minuni.

De exemplu, o chicoteala pe cinste nu e o binecuvantare doar pentru psihic, ci si pentru inima. Un studiu realizat la Universitatea Texas din Austin arata ca rasul imbunatateste circulatia sangelui cu peste 20%.

Un alt exemplu: o infuzie de ceai de plante nu are doar un efect relaxant, ci serveste si ca „scut" pentru atacuri cerebrale. Un studiu realizat la Facultatea de Medicina a UCLA a demonstrat ca persoanele care obisnuiesc sa bea cel putin trei cani de ceai pe zi sunt cu 21% mai putin supuse riscului de a suferi un atac cerebral, in comparatie cu persoanele care beau cel mult un ceai pe zi.

Important este, spun expertii, ca nici macar nu trebuie sa ne ferim de ceaiul negru sau de cel verde, pe care multi le evita pe motiv ca le dau o stare de agitatie. Antioxidantii si aminoacizii din ceai protejeaza eficient arterele si vasele de sange.

La fel de eficienta pentru sanatate este un banal biletel de multumire. O astfel de „nota scrisa" ii face pe autori mai binedispusi dar si mai sanatosi: potrivit specialistilor de la Universitatea Kent, exprimarea in scris a unor sentimente pozitive poate fi „de bine" nu doar pentru psihic, ci si pentru plamani, ficat si pentru sistemul imunitar. De asemenea, ea reduce tensiunea arteriala.

Pentru cei mai urzuzi din fire, pentru cei care nu se dau in vant dupa ceai si nici nu se pricep sa-si exprime sentimentele exista si alte solutii.

De pilda, televizorul. Chiar el. Cu conditia sa uite ca are telecomanda. Daca pentru fiecare schimbare de canal aleg sa se deplaseze pana la televizor in loc sa ramana tolaniti in fotoliu sau pe canapea, pana si cei mai sedentari dintre oameni se pot trezi cu o talie cu 16% mai subtire intr-un an. O spun cercetatorii australieni care au studiat efectele pe care „efortul" de a se ridica din fotoliu si pasii facuti pana si de la televizor le pot avea asupra lenesilor si comozilor telespectatori.

O portie de peste la gratar (consumata, daca se poate, departe de televizor) echivaleaza cu o scadere considerabila a pericolului de a suferi de dementa. Carnea de peste este considerata „hrana pentru creier", datorita acizilor grasi Omega-3, care protejeaza celulele creierului.

O dovedeste o cercetare realizata pe 15.000 de persoane din intreaga lume, din care a reiesit ca persoanele care consuma regulat peste (adica de cel putin doua ori pe saptamana) sunt cu 20% mai putin predispusi sa sufere de aceasta boala.
„Sanatate intr-un pahar cu lapte" poate fi un gand bun cu care sa ne incepem ziua.

O spun autorii unui studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition. Ei recomanda consumarea unui pahar cu lapte degresat in fiecare dimineata. Cercetarea a aratat ca persoanele care includ laptele in meniul de mic-dejun consuma, la masa de pranz, cu 50 de calorii mai putin decat cele care au servit, de dimineata, un pahar cu suc de portocale.

Bautorii de lapte se simt mai satui si nu simt nevoia sa manance si farfuria la masa de pranz. Intr-un an, adoptarea acestui obicei aduce cu sine un premiu de 2,25 de kilograme. In minus.

Pentru cei cu alergie la lactoza sau carora nu le place, pur si simplu, laptele, exista varianta „Sanatate intr-un pahar cu vin". Persoanele care consuma zilnic jumatate de pahar de vin rosu isi cresc cu cinci ani speranta de viata, arata un studiu olandez.

„Alcoolul creste nivelul colesterolului «bun» si pe cel al unei proteine care ajuta la preintampinarea formarii cheagurilor de sange", se arata in cercetare. Trebuie retinut insa si reversul medaliei, mai ales de catre doamne: chiar si in cantitati mici, alcoolul poate spori riscul aparitiei cancerului de san.

Citeste jurnalul.ro

Hula Hoop si trambulina, alternativa distractiva la antrenamentele cardio... VIDEO! Plantele care ajuta rinichii...
Parteneri
Alimente care afectează memoria și concentrarea: 5 categorii ce pot duce la depresie sau demență
Indiferent de vârsta pe care o ai, nu este niciodată prea târziu să-ți regândești stilul alimentar. Este foarte importantă alimentația pentru ca memoria și concentrarea să rămână intacte pe măsură ce trece timpul. În cazul în care te-ai hotărât să ai grijă de memoria și de sănătatea creierului, iată 5 alimente care afectează memoria și concentrarea.
Catine.ro
Ultimele știri