La o analiza sumara, cresterea de aproape 54% ar putea parea ametitoare, avand in vedere situatia economica a romanilor. Unii chiar s-ar putea grabi sa afirme ca a trecut criza. Dar cifrele trebuie citite in context.
Sigur, numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania a crescut, in lunile ianuarie si februarie, de la 5.886 de unitati in 2011, la 9.063 de unitati in acest an, iar la nivelul lunii februarie a fost inregistrat un avans de 27,4%, de la 3.238 la 4.126 de automobile.
In comparatie cu "anul de glorie" 2007, aceste cifre nu inseamna insa aproape nimic. De ce? Simplu. Conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in decembrie 2007, de pilda, s-au vandut 18.582 masini noi, ceea ce inseamna ca in ianuarie si februarie 2012 s-au comercializat de peste 4 sau 5 ori mai putine autoturisme.
In contextul european actual insa, explozia pietei din Romania in primele doua luni ale anului este un semn incurajator, daca avem in vedere ca piata europeana s-a contractat cu 8,3% in acelasi interval.
Cresteri-record in segmentul "Premium"
Conform datelor DRPCIV, romanii prefera la acest inceput de an, fata de aceeasi perioada din 2011, masinile premium. Cel mai mare procent de crestere apartine Land Rover (+374,07%). Locul doi apartine Alfa Romeo, cu +237,5%. Iar pe trei se afla BMW, care a vandut cu 129,94% mai mult. La polul opus, Maserati nu a dat, de exemplu, nicio masina.
Top-ul marcilor, condus in continuare de Dacia
In topul marcilor, inmatricularile de autoturisme noi Dacia au urcat cu 45,97% primele doua luni ale anului, fata de intervalul similar din 2011. Iar in februarie, constructorul autohton a vandut 996 de unitati (+9,81%), in timp ce Skoda a inregistrat un avans de 23,04%, la 470 de masini. Volkswagen a afisat un avans de 36,25%, la 436 unitati, Ford a crescut cu 50,22%, la 347 autoturisme, iar Renault a avansat cu 24,38%, la 250 de inmatriculari.