Directorul Renault-Nissan a tinut sa precizeze ca durata de viata a bateriei este o problema falsa, deoarece "merge putin dincolo de cea a masinii", adica are o existenta mai lunga decat durata medie de utilizare a automobilului electric.
Acest tip de baterie nu va muri odata cu masina, ci va putea fi folosit pe post de acumulator de energie pentru furnizarea de electricitate in momentul in care este necesar. "Puteti sa o refolositi dupa aceea acasa. Bateria de acasa este mai putin pretentioasa decat bateria din masina, deoarece nu exista acele variatii de putere atat de accentuate", a explicat Ghosn, citat de AFP.
Sau "o puteti vinde", a mai propus Ghosn, adaugand ca Nissan a realizat o cointreprindere cu compania de comert sumitomo, care "va cumpara bateria utilizata si o va vinde parsoanelor private" care o vor folosi in gospodarie. Ghosn a subliniat ca cine alege sa refoloseasca bateria in gospodarie va avea "tot interesul sa incarce bateria noaptea si sa o descarce ziua" pentru a plati o electricitate cu 50% mai ieftina.
Nissan mizeaza mult pe masinile sale electrice, in care a investit deja peste patru miliarde de euro si care l-ar putea transforma in primul grup auto din lume care comercializeaza in masa acest tip de automobil.
Constructorii auto japonezi Heavy Industries (marca Subaru) si Mitsubishi Motors au pus deja in vanzare masini electrice, insa la o scara extrem de redusa. Leaf va aparea, in 2011, si pe pietele a patru tari europene, respectiv Irlanda, Olanda, Portugalia si Marea Britanie, urmand sa se extinda treptat la intregul continent, din cauza constrangerilor privind capacitatea de productie a vehiculului.
Productia acestui model a fost demarata la sfarsitul lunii octombrie a acestui an in orasul Oppama, iar Nissan spera sa poata asambla 10.000 de vehicule pana la sfarsitul lui martie 2011. Cand va ajunge la capacitate maxima, uzina estimeaza ca va scoate la vanzare 50.000 de unitati pe an.