BMW M1 a fost si s-a dus. Intre anii 1978 si 1981, BMW si Lamborghini au produs impreuna M1, pentru a-l putea omologa pentru curse. Acronimul "M1" insa, ar fi foarte potrivit pentru Seria 1 M Coupe, chiar daca fortam putin istoria.
BMW Seria 1 M Coupé combina tehnologia unui automobil superperformant cu agilitatea unui model compact, totul avand ca scop crearea unei dimensiuni complet noi a placerii condusului in stil sportiv.
Motorul de 3.0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, cu tehnologia M TwinPower Turbo si injectie directa, dezvolta o putere maxima de 250 kW/340 CP. Curba de putere este orientata spre turatii ridicate (puterea maxima este atinsa la 5980 rpm), in stilul specific M, in timp ce cuplul maxim este oferit intre 1500 si 4500 rpm, pentru un raspuns fulgerator in orice conditii.
0-100 km/h in 4,9s!
Prin tehnologia sasiului derivata din motorsport, raportul masa-putere redus la 4,4 kilograme/CP si componentele optimizate aerodinamic, automobilul garanteaza transformarea puterii superioare de propulsie intr-o dinamica emotionanta.
BMW Seria 1 M Coupé accelereaza in 4,9 secunde de la 0 la 100 km/h si atinge 200 km/h dupa 17,3 secunde. Mai mult, in ceea ce priveste eficienta, modelul atinge niveluri remarcabile pentru categoria sa de performanta. Consumul mediu de combustibil in ciclul EU este de 9,6 litri/ 100 km, in timp ce emisiile CO2 au un nivel de numai 224 g/km.
Design inconfundabil
Sportivitatea remarcabila de care dispune BMW Seria 1 M Coupé este evidentiata la exterior de aspectul atletic pe care il propune designul caroseriei.
Eleronul fata, cu o forma ce denota putere, formeaza o suprafata omogena, dominata in sectiunea inferioara de trei guri de admisie a aerului, de dimensiuni generoase.
In dorinta unei optimizari a proprietatilor aerodinamice, asa-numitele perdele de aer sunt utilizate in premiera la un model de serie. Aerul admis este directionat spre doua galerii prin intermediul fantelor din sectiunea externa a eleronului fata. Aceste deschideri sunt concepute astfel incat aerul sa "curga" prin interiorul eleronului fata, printr-o galerie inchisa, si este evacuat printr-o mica fanta la viteza mare, traversand flancurile exterioare ale rotilor. Curentul de aer evacuat acopera lateralul pneurilor fata precum o perdea, reducand astfel turbulentele din jurul pasajelor rotilor, si optimizand suplimentar aerodinamica automobilului.
Patru locuri cu filozofie M
La interior, materialele de inalta calitate si cockpitul, specific unui model M, creeaza ambianta unei masini sport premium.
Seria 1 M Coupe este un automobil cu patru locuri, capabil sa faca fata provocarilor pe circuit si suficient de versatil pentru utilizarea confortabila in traficul cotidian. De asemenea, preferintele individuale in materie de confort, siguranta si infotainment pot fi indeplinite printr-o selectie extinsa de echipamente care sunt disponibile si pentru BMW Seria 1 Coupé, inclusiv programul BMW ConnectedDrive.
Standard: diferential blocabil M variabil, frane ceramice, DSC cu mod M Dynamic
BMW Seria 1 M Coupé este echipat standard cu diferential blocabil M variabil. Atunci cand este nevoie, acesta genereaza un cuplu de blocare si poate fi variabil 100%, ceea ce ofera o tractiune optima pe absolut orice suprafata de drum. Diferentialul blocabil M variabil reactioneaza la diferentele de rotatie intre roata dreapta si cea stanga de pe puntea spate, redirectionand transmisia cuplului intr-o fractiune de secunda.
Modul de functionare a diferentialului blocabil M amplifica dinamismul tractiunii spate atat pe suprafetele alunecoase, cat si in momentul accelerarii la iesirea din viraje. Favorizeaza drift-urile si cerculetele!
Sistemul superperformant de franare, specific M, de la BMW Seria 1 M Coupé ofera o stabilitate impresionanta chiar si in cele mai dificile conditii, dar este si deosebit de usor. Principiul de design al sistemului este derivat din motorsport si garanteaza datele excelente privind franarea cu o reducere semnificativa a sensibilitatii la caldura. Discurile din fonta - ventilate si perforate - cu diametrul de 360 milimetri la trenul fata si 350 milimetri la cel spate.
Sistemul de control dinamic al stabilitatii DSC (Dynamic Stability Control) de la BMW Seria 1 M Coupé include facilitati precum Antilock Brake System (ABS), functie de control impotriva patinarii (ASC), asistare a franarii Dynamic Brake Control (DBC), Cornering Brake Control (CBC / control al franarii in viraje), functie de corectare a raspunsului de franare in contextul unei solicitari sustinute (anti-fading function)si functie de uscare a franelor.
Ca o alternativa la modul normal de operare, conducatorul poate activa modul M Dynamic (MDM) prin intermediul unui comutator de pe panoul de instrumente, sporind astfel pragul de interventie a sistemului de control al stabilitatii. Acesta faciliteaza condusul pe zapada sau pe nisip printr-o patinare controlata. De asemenea, MDM permite si un efect de supravirare, dinamica si gestionata cu precizie.
FOTO! Chevrolet Camaro tunat cu 625 cai-putere... FOTO: VW Touareg cu infuzie de R...