In ultimele luni, BMW a lucrat indeaproape cu ITR e.V., forul care guverneaza DTM, si cu ceilalti constructori reprezentatu in campionat pentru lamurirea problemelor privind viitorul regulament tehnic, precum si globalizarea competitiei pe termen lung. Rezultatele pozitive ale acestor discutii i-au determinat pe cei de la BMW Motorsport sa inceapa planificarea detaliata a revenirii in DTM.
Dr. Klaus Draeger, membru al Consiliului Director BMW AG si director de dezvoltare, a declarat: "Revenirea marcii BMW in DTM este o latura fundamentala a restructurarii activitatilor de motorsport. Prin angajamentul sporit pentru cursele destinate automobilele de productie, BMW se intoarce la origini. Circuitul este locul perfect pentru a demonstra caracteristicile sportive impresionante pe care le au automobilele noastre, impotriva competitorilor directi si intr-un mediu performant. DTM este scena ideala pe care sa demonstram toate acestea".
Directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a comentat: "Intreaga echipa de la BMW Motorsport va aborda acest proiect fascinant cu un angajament total. Am inceput sa facem pregatirile tehnice imediat dupa ce am facut declaratia de intentie din aprilie si am stabilit parametrii unui concept de vehicul superperformant care sa fie utilizat in DTM. Decizia pozitiva luata de Consiliul Director BMW inseamna ca acum putem accelera ritmul si sa incepem dezvoltarea".
Hans Werner Aufrecht, presedinte executiv ITR e.V. (promotor si detinator al drepturilor comerciale DTM): "Ne bucuram pentru decizia BMW de a reintra in DTM cu incepere din 2012. Acesta este un nou reper pentru viitorul campionatului nostru, unul extrem de popular, si dovedeste ca efortul nostru de-a lungul ultimilor ani nu a fost unul inutil. Am pus bazele pentru aceasta impreuna cu DMSB si cu constructorii existenti in DTM, Audi si Mercedes-Benz.
De aceea, vreau sa le multumesc tuturor partilor implicate. Personal, sunt increzator si abia astept sa vad trei marci premium - Audi, BMW si Mercedes-Benz - concurand una impotriva celeilalte pe circuite. Fanii nostri au asteptat de mult timp acest moment".
Cu ochii pe M3!
Intentia bavarezilor este de a utiliza BMW-ul M3 ca model de baza pentru DTM, un automobil care, in trecut, s-a bucurat de un succes unic in lumea curselor pentru turisme si masini sport. Eric van de Poele (Belgia) si Roberto Ravaglia (Italia) au cucerit doua titluri in DTM in 1987 si 1989, de fiecare data cu versiunea de curse a celui mai sportiv reprezentant BMW, in timp ce anterior, Volker Strycek (Germania) a castigat primul trofeu din DTM in 1984, cu BMW 635 CSi.
In 2010, actualul BMW M3 GT2 s-a remarcat in lumea curselor de anduranta, dupa ce a reusit o victorie memorabila in cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania).
Portocala mecatronica... Hibrid: Lexus CT 200h...