Live acumFilm: Dragoste pe partie
Prime Time 20:00Film: Parker

BMW Seria 5, rafinament in regim de forta

Atunci cand te gandesti la BMW, prima imagine care iti apare in minte, chiar si nedefinita total, este cea a unui "cincear". Lucru normal, cata vreme Seria 5 este, daca vreti, coloana vertebrala a constructorului bavarez.



Modelul testat a fost dotat cu un motor diesel cu sase cilindri in linie, care ofera 245 CP si un cuplu absolut impresionant de 540 Nm, disponibil inca de la 1.750 de rotatii. Mai pe romaneste, asta inseamna un comportament supersportiv, chiar si in conditiile in care greutatea masinii se ridica la 1,8 tone. De fapt, sa spui ca la BMW ai parte de raspuns instantaneu si corespunzator din partea acceleratiei devine desuet, deoarece aceste atribute par sa fi intrat definitiv in ADN-ul marcii germane.

La noua Serie 5, asta se datoreaza si transmisiei automate cu opt rapoarte, perfect etajate, care poate lucra in patru moduri diferite, in functie de solicitarile soferului: Normal, Confort, Sport si Sport+.

Fiecare dintre aceste moduri presupune un raspuns adecvat din partea cutiei: poate sa supuna motorul la turatii bruste si violente daca aveti chef de senzatii tari pe drumuri virajate, dar poate sa urce si perfect constant si confortabil in regim de autostrada. Pe scurt, este o masina completa, care se poate adapta perfect unor stiluri total opuse de exploatare, lucru care se vede si din performantele pe care le propune.

2010/11/07//140092-bmw2.jpg

Pentru o acceleratie de la 0 la 100 km, noul 530d are nevoie doar de 6,3 secunde, in timp ce viteza maxima se ridica la 250 km/h. Iar aceste valori vin impreuna cu principala calitate a masinii: tinuta de drum fara de repros! Exista o functie care poate schimba comportamentul suspensiilor, sasiului, motorului si cutiei de viteze, in functie de stilul de condus al soferului si de traseu. Directia este pur si simplu precisa ca bisturiul unui neurochirurg, iar notiuni precum ruliu sau subvirare iti starnesc zambete superioare.

Chiar si in conditiile in care ofera performante excelente din punct de vedere dinamic, 530d nu consuma deloc mult. Prezenta de mai multa vreme pe toata gama BMW, tehnologia Efficient Dynamics isi face si aici simtita prezenta, iar Seria 5 diesel inghite putin peste 10 litri in trafic urban si numai 7 l/100 km in extra. Ceea ce, fara sa ne fie frica de cuvinte, este admirabil pentru un propulsor de 3.0 litri si 245 CP!

Interiorul este premium, cu o tapiterie din piele, iar scaunele Confort au toate reglajele imaginabile, cu incalzire atat pe fata, cat si in spate. Exista comenzi pe volan, farurile au sistem de spalare si senzor de ploaie, conexiune Bluetooth si comenzi vocale, in timp ce ecranul central color este de 7 inch, fiind folosit pentru sistemul audio, climatizare, parcare si navigatie. Normal, noul 530d nu e ieftin, costand 77.637 de euro (taxe incluse).

Foto: questionanswers.info

Recomandari