Conform statisticilor, pe timp de ceata, ploaie, ninsoare, precum si in cazul unei bune vizibilitati, aproape 50% din accidentele pe timp de zi din intersectii au loc din cauza ca soferii nu se vad in timp util. Iar mult timp, specialistii au recomandat drept solutie utilizarea permanenta a luminilor de intalnire (faza scurta), fie ca e zi, noapte, ploaie ori soare.
Incepand din acest an insa, pentru a spori siguranta in trafic, CE a decis ca toate masinile noi vandute in UE sa fie dotate cu DLR, un sistem de lumini speciale ce intra in functiune automat, odata cu pornirea motorului.
"Luminile pentru circulatia pe timp de zi vor avea o contributie importanta la angajamentul nostru de a reduce numarul victimelor accidentelor de circulatie de pe drumurile europene", a declarat vicepresedintele CE, Antonio Tajani.
Prin urmare, dispozitivele precum "Angel Eyes"-urile de la BMW sau "LED daytime running lights"-urile de la Audi, nu vor mai fi considerate un moft si vor deveni obligatorii pentru toate masinile, indiferent de marca. Chiar si producatorul autohton Dacia va trebui sa-si alinieze modelele la aceasta directiva europeana!
Conform specialistilor, DRL-urile au un consum de energie mai redus decat luminile de intalnire a autovehiculelor, ceea ce contribuie la scaderea consumului de carburant.
Echiparea cu lumini pentru circulatia pe timp de zi va deveni obligatorie si pentru camioane si autobuze, incepand cu august 2012!