Vanzarile de automobile din Romania nu au dus-o deloc bine in 2011, insa, dincolo de criza, unii importatori si distribuitori de autovehicule s-au descurcat, in limitele actuale ale pietei. O buna parte din jucatorii din piata au reusit sa utilizeze destul de bine resursele, asta insemnand subventia de 3 cupoane „Rabla", aproape 3.000 de euro, depasind astfel vanzarile de anul trecut.
Lista cu cele mai vandute au¬toturisme din Romania, intr-un an de criza, nu este foarte diferita de cea din anii anteriori. Este demn de remarcat faptul ca doua modele cu reputatie, Golf si Astra, se mentin in preferintele publicului, o consecinta a crizei, care a distilat gusturile romanilor. Mai putem remarca prezenta in top 25 a 3 SUV-uri de import, VW Tiguan, Hyundai ix35 si Nissan Qashqai, dovedind, alaturi de Duster, ca apetitul pietei pentru acest segment nu s-a stins.
De asemenea, merita sa subliniem numele singurului automobil de clasa medie din clasament, VW Passat (fara Passat CC). Pentru amatorii de statistici, sa precizam ca intre primele 25 de modele se regasesc 8 sedanuri plus 14 hatchback-uri (inclusiv versiuni ale unora dintre sedanuri) si 4 SUV-uri. Daca ne referim la dimensiuni, 8 clasa B (mica), 10 clasa C (compacta) si un model clasa D (medie).
Dincolo de limitele topului nostru se mai regasesc, cu cifre destul de bune, Chevrolet Spark, Nissan Juke si Seat Ibiza.
Dacia Logan
Ca intotdeauna, cel mai vandut autoturism din Romania a fost si in primele luni din 2011 Dacia Logan, acesta reprezentand in continuare cel mai ieftin automobil nou. Cu toate acestea, cota de piata a Loga¬nului a scazut in acest an, asa cum s-a intamplat cu cifrele de vanzari, mai mici decat anul trecut. Motivul este dat de varsta inaintata deja a acestui model, cumulat cu nivelul de pretentii din ce in ce mai ridicat al cli¬entilor romani, mai ales al celor care au avut forta sa gaseasca bani pentru o masina noua intr-un an de criza. Pretul unui Logan nou incepe de la 6.500 de euro, din care se scad eventualele cupoane „Rabla".
Skoda Octavia
Skoda Octavia a ramas cel mai cumparat automobil de import din Romania, chiar daca piata de aici nu mai reprezinta de cativa ani cea mai importanta piata de export a produ¬catorului ceh. Cifrele privind in¬ma¬tricularile cuprind ambele versiuni ale Octavia, atat gene¬ratia a treia, cat si Tour. Aceasta a evoluat incepand de la sfar¬situl anului trecut, fiind utilizat, practic, acelasi autoturism, dar anterior face-liftului. Pretul, calitatea re¬cunoscuta in Europa si spatiul gene¬ros sunt principalele atuuri ale celor doua versiuni Octavia. Cea mai noua versiune poate fi cumparata de la 12.150 de euro, cu TVA inclus.
Dacia Duster
Dacia Duster este visul neimpli¬nit al multor romani care si-au dorit un vehicul 4x4 si nu si l-au permis. De la vestitul off-roader Aro 244, care se cumpara doar pe baza de pile, cumparatorii romani au ajuns la Duster, un crossover construit pe plat¬forma micutei Logan, care se vinde in special cu tractiune 2x4. Ca¬litatile pe care le are Logan si deri¬va¬tele sale se pastreaza si la Duster: ief¬tin de intretinut, spatiu specific clasei C si un pret de achizitie destul de bun, respectiv 11.150 de euro.
VW Golf
VW Golf reprezinta automobilul tinerilor din Germania, un continuator respectabil al traditiei „Brosc¬u¬tei". In Romania, pretul si reticenta pe care o are o parte din piata la hatchback-uri au tinut acest model departe de prima pozitie timp de multi ani. Odata cu aparitia ge¬ne¬ratiei 6, apetenta publicului pentru acest model a crescut, stimulata pro¬b¬abil si de notorietatea titlului „Ma¬si¬na Anului in lume", primit in 2009. Superioritatea fata de alte modele similare este data de raportul calitate/pret, acest raport fiind re¬gasit, asa cum se intampla intot¬deau¬na in industria auto, in valoa¬rea reziduala, adica pretul de revan¬zare al masinii. Pretul de achizitie (de lista) este de 14.998 de euro.
Opel Astra
Desi in clasamentul oficial, bazat pe datele inmatricularilor furnizate in acest an de MAI - DRPCIV, pe lo¬cul 5 se afla Renault Symbol, cu mai multe unitati decat Opel Astra, acest lucru se intampla din cauza faptului ca modelul german figureaza separat in statistici cu versiunea de ca¬ro¬serie Sport Tourer, wagonul celei mai noi generatii Astra, alaturi de al¬te declinari ale caroseriei. Din aceste motive, corect este ca modelul Opel Astra sa fie considerat al cinci¬lea model ca nu¬mar de vehicule in¬matriculate. Si spu¬nem despre acest autoturism doar ca este un concu¬rent redutabil pentru VW Golf. Pre¬tul sau de baza este de 15.600 de eu¬ro (Clas¬sic III este mai ieftin cu circa 3.000 de euro), fara a lua in calcul vou¬che¬rele „Rabla" sau alte oferte.
sursa: saptamana financiara
foto: sfin.ro
SPECIAL! BMW - In cautarea punctului "M"... FOTO! Mercedes CLC Shooting Brake, confirmat pentru 2014...