Dacia si-a pastrat pozitia in avangarda industriei grele romanesti si in 2011, constructorul auto consolidandu-si pozitia numarul unu prin vanzarea a 343.233 de vehicule. Ca si in 2010, grosul vanzarilor s-au realizat la export, unde Dacia a inregistrat un nou record, cu peste 312.000 de unitati comercializate.
Dintre acestea, 240.470 de masini au fost vandute numai in Europa Occidentala, cele mai multe dintre preferintele vesticilor indreptandu-se spre modelul Duster. Pentru exemplificare, SUV-ul realizat in Romania a ocupat cea de-a sasea pozitie in topul alegerilor facute de cumparatorii francezi in 2011, inregistrand nu mai putin de 53.148 de inmatriculari.
Cea de-a doua destinatie de export pentru Dacia a ramas Germania, oarecum paradoxal daca ne gandim la faptul ca guvernul federal al lui Angela Merkel n-a avut anul trecut niciun program de reinnoire a parcului auto. Si mai mult decat atat, Dacia a inregistrat aici o crestere a vanzarilor cu 7,8% fata de 2010, cand s-a bucurat de programul „Rabla" in varianta germana. De asemenea, piata italiana a adus anul trecut un salt de peste 15 procente in vanzarile producatorului argesean, cu 26.838 de masini vandute in „Cizma".
Citeste continuarea articolului in Jurnalul!
Foto: Intact Images
Piata auto europeana, intre agonie si extaz: Nemtii pe plus, restul pe minus... Oferta unica: se vinde un Ferrari F40 aproape nou...