C-Max Energi Plug-in Hybrid dispune de un acumulator litiu-ion de voltaj ridicat, ce se poate incarca si la priza, un motor electric si un altul Atkinson-cycle, de 2.0 litri, pe benzina. Unitatea electrica are prioritate in ciclul de functionare, propulsorul conventional intervenind doar atunci cand acumulatorii sunt descarcati, avand functia de generator, potrivit Ford.
Compania sustine ca vehiculul este construit pentru a obtine cat mai putine, sau aproape zero emisii de CO2 - AT-PZEV (Advanced Technology Partial Zero Emissions Vehicle) - si poate parcurge in total peste 800 de kilometri.
Cel de-al doilea hibrid prezentat de Ford la NAIAS, C-MAX Hybrid este cam acelasi lucru cu primul model, doar ca nu are functia "Plug-in", adica nu se poate incarca la priza. Totusi, Ford sustine ca C-MAX Hybrid va oferi un consum mai bun decat Fusion Hybrid si, evident, va fi mai ieftin decat C-Max Energy Plug-in Hybrid.
In ceea ce priveste design-ul, ambele modele se bazeaza pe versiunea europeana Grand C-MAX, insa adopta o grila de tipul celor de la Aston Martin si portiere spate normale, in locul celor culisante.
La interior cabina ofera spatiu pentru cinci persoane, conectivitate MyFord Mobile si MyFord Touch cu o noua functie care „ii invata pe soferi sa foloseasca sistemul de recuperare a energiei la franare".
Cele doua hibride vor ajunge pe piata din America de Nord in 2012, iar in Europa, din 2013.