Piata auto autohtona este in deriva si pare lipsita de parghii de redresare, mai ales in contextul adoptarii noii taxe de poluare, ce se va aplica si masinilor inmatriculate inainte de 2007, pentru care nu s-a platit un astfel de bir.
Desi la nivelul intregului an 2011 scaderea s-a oprit la 13,57%, in decembrie numarul vehiculelor noi inmatriculate s-a prabusit cu 33,31%, fata de aceeasi luna din 2010, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor (DRCPIV).
Cea mai abrupta cadere au avut-o autobuzele si microbuzele, inregistrarile unor astfel de vehicule diminuandu-se cu 83,05%, si, de asemenea, inregistrarile de masini la mana a doua. In decembrie, fata de aceeasi luna din 2010, au fost inscrise cu aproape 80% mai putine autoturisme rulate, respectiv 8.650 unitati. Iar noua taxa auto are toate sansele sa traga si mai in jos aceste cifre.
Dacia si marcile premium sfideaza criza
Desi au fost inmatriculate cu 23,33% mai putine Dacii noi in 2011, fata de 2010, constructorul autohton conduce detasat clasamentul celor mai vandute marci din Romania (23.585 unitati). El este urmat de Volkswagen, cu 8.734 unitati, care a inregistrat si crestere (+11,9%) si de Skoda, cu 7.568 masini (-5,7%). Urmatoarele pozitii sunt ocupate de Renault, cu 6.872 unitati, Ford (4.815 unitati) si Opel (4.544 unitati).
In ceea ce priveste marcile premium, cifrele pe 2011 nu sunt ametitoare, dar demonstreaza ca multi romani isi permit inca sa dea sume cu patru si, chiar, cinci zerouri pe o masina. Maserati a vandut, de pilda, 12 unitati (+71,43%), Lexus 57 (+21,28%), Land Rover 382 (+26,91%), Audi 1.478 (+32,56%), BMW 1.888 (+14,08%) iar Ferrari, 11 bucati.