- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Intre timp insa, Porsche a lansat a doua generatie de Cayenne, prin muntii din Halkidiki. Dincolo de aroganta superba de a lansa masina asta intr-o Grecie care tocmai s-a batut cu politia pentru ca nu prea mai are ce manca, traseele de pe-aici merita sa intre oricand intr-o colectie de drumuri pe care sa pleci in vacanta pe roti.
Deloc surprinzator, acest Cayenne pe care Porsche l-a tot pregatit in ultimii cinci ani vine cu o reducere substantiala in greutate (180 de kg fata de generatia anterioara, adica modelul are doar foarte putin peste 2 tone) si cu un consum de combustibil eficientizat in aceeasi masura in care si emisiile de CO2 au fost minimizate. De fapt, masina are legaturi stranse cu noul Touareg si orientarea eco este perfect vizibila. Noua gama Cayenne are nu numai 3 motorizari care pot scoate un consum de sub 10%, dar are printre aceste motorizari si un hybrid. In total, cinci motoare: Cayenne 3.6 litri V6, 300 CP, Cayenne S, de 400 de cai, Cayenne S Hybrid de 380 de cai (combinat terminc plus electric), Cayenne Diesel de 240 de cai si, desigur, Cayenne Turbo de 500 de cai. Deocamdata, nu stiu exact cum se comporta Turbo, pentru ca abia maine o sa punem talpa pe el.
Dar stim cum merge Cayenne S, pentru ca l-am fugarit complet ilegal pe niste drumuri inguste, dar stramte, spre o plaja putin mai mare decat scaunul pe care stau acum si scriu. Dupa toate incercarile, a devenit clar, intr-un moment de clarviziune la parcare, ca noul Cayenne S este o combinatie de Heidi Klum si Angela Merkel. Inainte sa trageti insa toti concluziile pornografice dintr-o astfel de comparatie, va iau imediat cu argumente.
In primul rand, daca la prima generatie de Cayenne, puteai sa faci cat scandal voiai in legatura cu etica de a produce un asemenea monstru, tot scandalul se oprea fix in momentul in care ajungeai la volan si primeai satisfactii multiple de la o tinuta de drum perfecta. Asa cum stim cu totii insa, tinuta de drum perfecta vine de undeva de la cuvantul sport, iar sport nu se pupa deloc cu confortabil. Ei bine, noul Cayenne e mai confortabil decat generatia anterioara si, prin urmare, chiar daca arata la fel de bine ca un fotomodel, o arde pe compromisuri fix ca un politician.
Desigur, soferul primeste inca cel mai coerent feedback din clasa. Masina e impecabila pe viraje stranse, pe diferente de nivel bruste sau pe linii drepte cu asfalt denivelat. Fatza se inscrie instantaneu pe curbe, directia e precisa, fundul vine si el unde ii spui si, din cand in cand, gadilat cum trebuie, o ia si un pic in lateral, numai ca, la final, dupa ce concluzia este una singura. Impecabilitatea tinutei de drum Porsche a fost sacrificata un pic, pentru confort sporit: atata vreme cat nu esti pilot si reusesti sa tii acceleratia sau frana la podea mai mult de 3 secunde intr-un Porsche, e clar ca DNA-ul a fost un pic diluat. Nu de alta, dar compania asta are si ea nevoie de niste cifre de vanzari, si spera ca din noul Cayenne sa vanda cel putin la fel de mult ca pana acum. Adica cel putin 35.000 de bucati pe an.
Stati pe-aproape, maine scoatem bestia Turbo de 500 de cai la plimbare. Oare merita?
sursa: www.topgear.ro
Funny: Cand toata lumea are ceva cu Toyota... DRIVE TEST: Opel Astra 1.7 diesel, un motor nou intr-o masina noua...