FOTO: Mihai Stetcu
Citroen DS3 este disponibil in trei variante pe benzina (1.4 VTi, 95 CP, 1.6, 120 CP si
1.6, 150 CP) si doua diesel 1.6 HDi de 90 si 110 CP.
Versiunea de top dispune de un motor pe benzina THP de 1.6 litri,150 CP, cutie manuala in 6 trepte, testata, de altfel, si de Daniela Crudu, asistenta de la "Neatza cu Razvan si Dani", matinalul Antenei 1.
Propulsorul, dezvoltat de Citroen in colaborare cu BMW, este incintator. Unul de turatie, extrem de viu, care face un tandem redutabil cu o cutie manuala in 6 trepte, bine etajata si usor de manevrat. Motorul cu turbina dezvolta 150 CP si ofera cuplu inca de la turatii joase, 240 Nm intre 1.400 si 4.000 rotatii pe minut. Fiecare apasare de pedala mai accentuata te baga in scaun.
Evacuarea este dubla si te astepti la un zgomot pe masura. Nu este chiar asa, insa! In ture, DS3 nu provoaca multi decibeli, fiind chiar silentios. Unora nu le place acest lucru, francezii sint de vina!
Construit pe plaforma clasicului C3, DS3 este un pic mai rigid decit acesta, dar suspensiile absorb toate denivelarile si fac din DS3 o masina confortabila. Este strins si bine inchegat.
Pozitia de condus este joasa, iar directia este corecta si precisa. |n viraje, Citroenul micut si rapid se asaza bine si nu creeaza emotii. Frinele sint ferme si bine dozate, ABS-ul isi face treaba foarte bine.
VEZI mai multe in Gazeta Sporturilor
Quattro Stagioni sau Quattro Veloce?... 130 km/ora cu masina de tuns iarba!...