Prezentarea celor doua modele a fost sustinuta de Daniel Mayerle, Creative Director BMW Interior Design. Iar invitat special a fost Marin Dumitrescu, o legenda a sporturilor cu motor in Romania. Nascut in 1919, acesta si-a castigat faima cu un roadster BMW 328 modificat de el in uzinele Vulcan in perioada 1949 – 1950. In 1976, Dumitrescu a castigat ultimul sau titlu de campion la viteza in coasta, incheindu-si cariera cu 36 de titluri de campion national si peste 250 de curse castigate la viteza in coasta, circuit si raliu.
Cele doua noi modele BMW reprezinta doua viziuni de design diferite ale marcii (Seria 3 GT fiind o familista dinamica, iar Z4, un sportiv exhibitionist), insa ambele pastreaza atributul esential: placerea de a conduce.
Seria 3 Gran Turismo – Treiarul cu hayon
Prezentat in premiera mondiala la Geneva Motor Show 2013, BMW Seria 3 Gran Turismo adauga un concept inovator la gama de succes BMW Seria 3. A treia varianta de caroserie a actualei familii de modele combina genele dinamice si sportive ale sedanului cu spiritul practic si versatilitatea versiunii Touring, calitati care sunt sustinute de o crestere evidenta a spatiului si a confortului la condus. Noul GT isi propune sa fie un automobil business elegant, cat si o masina dinamica, confortabila si incapatoare.
Proportiile specifice BMW, cele patru usi cu geamuri fara rama, linia acoperisului tipica pentru coupé, in usoara coborare, si hayonul mare, cu deschidere si inchidere automata, definesc caracterul exterior distinctiv al BMW Seria 3 Gran Turismo. Un spoiler spate activ - primul de acest gen la un model BMW - furnizeaza o lejeritate vizuala si reduce inaltarea necesara pentru viteze de croaziera.
BMW Seria 3 Gran Turismo este mai lung cu 200 de milimetri fata de BMW Seria 3 Touring, are ampatamentul extins cu 110 milimetri si este mai inalt cu 81 de milimetri. Cu toate acestea, utilizarea inspirata a proportiilor, suprafetelor si liniilor permit ca BMW Seria 3 Gran Turismo sa fie recunoscut imediat ca un membru al noii gamei BMW Seria 3.
Clientii pot alege dintr-o selectie de cinci motoare puternice, rafinate si economice care acopera un spectru al puterilor intre 105 kW/143 CP si 225 kW/306 CP. Toate propulsoarele utilizeaza tehnologia BMW TwinPower Turbo. Varful de gama cu sase cilindri, aflat sub capota BMW 335i GT, este acompaniat de agregate pe benzina, cu patru cilindri, de la BMW 328i GT si BMW 320i GT. Formula este completata inca de la lansare de doua propulsoare diesel de 2.0 litri, aflate in echiparea modelelor BMW 320d GT si BMW 318d GT.
Seria 3 GT va putea fi comandata la dealerii din Romania din luna iunie, cu un pret de pornire de 30.550 Euro, fara TVA, pentru versiunea 320i, si de 32.550 Euro, fara TVA, pentru 320d.
Z4 – Exhibitionistul sportiv
Interactiunea dintre proportiile clasice si tehnologia de ultima ora definesc caracterul inconfundabil al BMW Z4. Cea mai noua versiune a roadster-ului, echipata cu o serie de inovatii suplimentare la nivelul sistemului de propulsie si al dotarilor, a avut premiera mondiala la Salonul Auto de la Detroit, in ianuarie, si debutul pe piata din Romania la sfarsitul acestei luni.
Noul Z4 reprezinta o interpretare traditionala si totodata contemporana a conceptului clasic de roadster. Dotarile exterioare noi, subtilitatile de detaliu interior, noul pachet de echipamente Design Pure Traction si noul model entry-level, sDrive18i, furnizeaza un impuls unui model care face parte din unul dintre cele mai exclusiviste si emotionale segmente ale industriei auto.
Noul BMW Z4 intra in scena la 25 de ani dupa legendarul BMW Z1. Inca de la lansare, BMW Z4 dispune de o gama de cinci motorizari pe benzina, clientii putand opta intre cele trei versiuni cu patru cilindri si cele doua cu sase cilindri. Cea mai importanta particularitate a acestora este tehnologia BMW TwinPower Turbo, care asigura un echilibru exceptional intre placerea condusului si consumul de combustibil indiferent de putere. Toate propulsoarele noului BMW Z4 indeplinesc - standard - normele EU6 privind emisiile, care vor intra in vigoare in 2014.