Antena Căutare

Mazda 3 Facelift - Restilizare decenta

Modelul vandut in trei milioane de exemplare de la lansare a primit o restilizare decenta, cu accente mai sportive si aspect mai agresiv.

Succesul inregistrat de cea de-a doua generatie a lui Mazda3 a determinat constructorul japonez sa speculeze momentul. Dupa doi ani prolifici, modelul a fost usor redesenat, aparand de saptamana trecuta si pe soselele romanesti in noua infatisare. La exterior, modificarile nu sunt esentiale, dar exista si, cel mai important, sunt vizibile. Partea frontala a intrat sub lupa designerilor, acestia operand facelift-ul prin introducerea unor proiectoare de ceata rotunde, dar mai ales prin grila noua, mai agresiva si mai sportiva.

Si bara din spate a fost regandita. Ca schimbarea sa fie cat mai elocventa, noua versiune Mazda3 a fost „incaltata" cu jante noi, iar producatorii aduc acum o noua culoare in paleta cromatica. Denumit „bronz tomnatic", vorbim de fapt de o nuanta de maro metalizata, foarte placuta ochiului. Inauntru, culoarea rosie a cadranelor de bord s-a transformat intr-o nuanta mult mai odihnitoare, pe alb.

De-a lungul unui drum Bucuresti - Poiana Brasov si retur, am testat varianta diesel a sedanului Mazda3, adica o motorizare 1.6 diesel si 116 CP, care este disponibila doar alaturi de o transmisie manuala in sase trepte. Nota bene, cutia pastreaza caracteristicile anterioare: excelenta timonerie, curse scurte si exacte. Cuplul de 270 Nm incepe de la 1.750 de rotatii si s-a dovedit arhisuficient pentru orice regim dinamic. Masina se misca usor, accelereaza imediat, ai viata in depasiri, toate pe fondul unei silentiozitati neasteptate a dieselului de sub capota.

In fisa tehnica, consumul mixt al lui Mazda3 1.6 CD este avansat la 4,3 litri la suta de kilometri. In test, computerul de bord resetat la plecare ne-a indicat pana la Comarnic o valoare de 5,5 litri, care a urcat pe sectorul de serpentine pana la 6,3 litri.

Articolul continuă după reclamă

Ultima parte a drumului, cuprinsa intre Rasnov si Poiana, s-a facut in conditii de iarna, cu zapada si gheata pe carosabil. Inca de cand te asezi la volan, e limpede ca Mazda3 iti propune o tinuta de drum sportiva. Amortizoarele au fost recalibrate, vibratiile sunt destul de reduse, dar totusi caracterul de alergator este dominant. Ruliul pe viraje de abia se simte, iar directia lucreaza foarte precis.

Ca tehnologie, exista sistem de avertizare daca ai pe cineva in unghiul mort, avertismentul facandu-se in oglinzile laterale, incalzire in scaune pe cinci niveluri, conexiune Bluetooth si climatizare cu reglare automata bi-zona.

Generatia din 2009 are cinci stele EuroNCAP, asa ca faceliftul a preluat ABS, EBD, asistenta la franare, TCS si DSC in standard, plus sase airbaguri si pedalier deformabil la impact. Pentru modelul testat, Mazda3 sedan facelift 1.6 116CP CD116 TX, pretul este de 21.690 de euro (TVA inclusa), dar in prezent acesta poate fi achizitionat cu o reducere neta de 2.200 de euro, valabila pana la 31 decembrie.

Mazda3 sedan facelift 1.6 CD116 TX
Cilindree: 1.560 cmc
Putere: 116 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm/1.750 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 11 s
Viteza maxima: 188 km/h
Consum oficial: 4,3 l (mixt), 5,2 l (urban),
3,8 (extraurban)
Volum rezervor: 55 l
Volum portbagaj: 430 l

Sursa: Jurnalul National

VIDEO! Vezi evolutia unui VW Polo de 400 CP... Mercedes SL de-a lungul istoriei...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 14 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul este dat de Ceanu Zheng
Hello Chef sezonul 8, 14 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul este dat de Ceanu Zheng Sambata, 14.12.2024, 15:30
2025 de exceptie Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x