Desi nu anuntase public acest obiectiv pentru 2010, piata auto a privit cu interes operatiunea de urmarire a celor de la Toyota, demarata de Volkswagen Group.
Constructorul german anuntase ca-si propune sa devina numarul 1 mondial abia in 2018, o tinta realista pentru care face eforturi intense si vizibile. Asa se face ca 2010 s-a incheiat cu un volum-record, 7,14 milioane de vehicule livrate clientilor de pe intreg globul, recorduri mai mici fiind inregistrate de aproape toate marcile din componenta grupului.
Cu un an inainte, vanzarile fusesera de numai 6,29 milioane de unitati, fiind vorba despre o crestere de 13,5%, o veritabila performanta intr-o perioada de criza. Cel mai mare avant l-a cunoscut segmentul vehiculelor comerciale, insa si sectorul autoturismelor a crescut suficient, cu 11,3%. Luna decembrie a fost un tur de forta pentru dealerii VW, care au reusit sa impinga vanzarile cu 22,8% fata de luna similara din 2009, probabil pentru a fi siguri de depasirea pragului de 7 milioane de unitati.
Astfel, cele 545.400 de vehicule vandute in cea de-a douasprezecea luna, au fost mai mari cu circa 100.000 de unitati, adica cea mai mare parte din cele 140.000 peste 7 milioane.
Rezultatul obtinut de VW Group are fara indoiala legatura cu numirea lui Christian Klinger in pozitia de sef al vanzarilor grupului, membru al board-ului companiei de la 1 ianuarie 2010, dupa ce fusese in pozitia similara la brandul VW, timp de doi ani. Klinger este austriac si provine din cadrul Porsche Holding, unde a facut parte din consiliul de administratie timp de 4 ani.
Tot articolul, in Financiarul
FOTO! Fiat Freemont, primul model realizat in colaborare cu Chrysler... Revolutie la Ferrari: FF trece la 4x4!...