"Cu Lodgy, Dacia propune clientilor un vehicul de familie cu un spatiu interior generos, cu echipamente moderne, inedite la acest nivel de pret si care pastreaza atuurile de robustete si fiabilitate care au dus la succesul marcii noastre. Ne asteptam ca Lodgy sa devina un nou model de referinta in segmentul masinilor de familie", a declarat Thomas Dubruel, Director Comercial Dacia.
Pana in prezent, in Romania aproape 200 de clienti au comandat deja masina inainte chiar de a avea ocazia sa o vada in showroom.
Mirajul pretului de baza mic
Cu o capacitate de pina la 7 locuri, un volum de incarcare ce se aproprie de cel al Renault-ului Espace si un pret de numai 13.100 de euro (TVA, inclusa), pentru prima versiune echipata la un standard actual, civilizat, Dacia Lodgy nu are, practic, rival pe piata, chiar daca o comparam cu LCV-uri precum Fiat Doblo Panorama ori Renault Kangoo si nu cu monovolumele compacte.
Daca profilul destul de patratos si aerodinamica de autobuz, pot fi subiective si discutabile, interiorul lui Lodgy este, aproape fara urma de indoiala, un mare progres. Chiar daca plansa de bord este per ansamblu identica cu cea de la Duster, unghiul sub care este inclinata, grija mai mare pentru detalii si instrumentarul fac diferenta. Ceasurile de bord, de pilda, au o arhitectura cu trei cadrane rotunde, ceea ce confera un plus de rafinament si putina sportivitate. Panourile usilor au si ele niste linii interesante si, in premiera (!), "adapostesc" butoanele de comanda pentru geamurile electrice. In sfirsit, adio, butoane pe consola centrala in fata si, la nivelul gleznelor, in spate! Dupa atitea laude, nu inseamna ca totul e "de bine".
De exemplu, nici Lodgy nu a scapat de metehnele trecutului, sub volan, in partea stinga, existand "celebrul" buton pentru reglarea farurilor, existent si pe Dacia 1310. De asemenea, nici MPV-ul nu are claxon pe volan, tot maneta de semnalizare din stanga fiind de baza.
Spatiu imens, navigatie si dotari in premiera
Habitaclul lui Lodgy poate fi caracterizat cu un singur cuvint: imens. Cu cinci persoane asezate comod la bord, spatiul pentru bagaje este de 827 de litri. Iar in cazul versiunii cu 7 locuri, tot mai raman 207 litri de portbagaj, suficienti pentru un troller si cateva sacose, ceea ce este de apreciat, daca nu uitam ca vorbim, totusi, despre un monovolum compact.
Mai mult, cel de-al treilea rind de scaune nu este pus doar sa fie, ci chiar poate fi utilizat si de cei care nu sunt contorsionisti de profesie, spatiul pentru cap si genunchi fiind cel mai bun din clasa (866 mm si, respectiv, 144 mm). Garantat, o persoana de circa 1,8 metri inaltime incape fara probleme! Cine are nevoie de si mai mult spatiu de depozitare, poate renunta la banchete si obtine un volum de, atentie, 2.617 litri.
Un mare plus pentru Dacia Lodgy sint si dotarile, fie ele si contra-cost. Astfel, pentru citeva sute de euro in plus fata de pretul versiunii alese, MPV-ul poate deveni prima Dacie din istorie dotata cu sistem multimedia Media Nav, ce cuprinde radio, USB si priza jack, Bluetooth si navigatie integrata, cu ecran touchscreen de 7 inch (300 €, TVA inclus), prima Dacie cu scaune fata incalzite (100 €, TVA inclus), si prima Dacie cu pilot automat (pilotul vine la pachet cu sistemul de asistenta la parcare si un volan imbracat in piele, totul pentru 350 €, TVA inclus).
Modularitate rudimentara si versiuni submotorizate
Pentru a putea oferi un pret de baza (9.500 €, TVA inclus) aproape la jumatate fata de concurenta, Dacia a trebuit sa faca si concesii, dar nu a facut rabat la siguranta, Lodgy dispunand standard de 4 airbag-uri (2 frontale si 2 laterale), iar ABS-ul este obligatoriu, conform normelor europene.
Prin urmare, versiunea de baza "Acces" are un motor pe benzina 1.6 MPI de 85 CP, ale carui origini se pierd in "negura vremii", cu peste 10 ani in urma, chiar daca a fost facut sa respecte normele de poluare Euro V. Si "batrinetea" agregatului nu ar fi o problema, dar cei 85 de caluti se ating abia la 5.000 rpm, iar cuplul de 134 Nm, obtinut la 3.000 rpm, este de-a dreptul anemic pentru gabaritul de duba al lui Lodgy. Nici diesel-ul 1.5 dCi 90 nu este prea fortos, dar il ajuta mult cuplul de 200 Nm, disponibil pe o plaja destul de buna de turatii.
O alta concesie o regasim la capitolul modularitate. Desi Renault a inventat acum peste 30 de ani monovolumul (Espace), MPV-ul Dacia nu benefiaza de sistemele "inteligente" de rabatare, pliere si scoatere a scaunelor aflate pe "suratele" frantuzesti. Prin urmare, in loc de scaune independente, ce pot fi extrase sau aranjate in fel de fel de moduri, ca la Scenic, de exemplu, Lodgy are in spate o bancheta fractionabila 60/40 si pe al treilea rand, tot o bancheta, dar de aceasta data dintr-o bucata.
Acestea pot fi pliate, dar sistemele sint rudimentare, sau scoase, dar efortul de a "plimba canapeaua" este semnificativ. E adevarat insa, nu trebuie sa uitam insa ca pretul e mult mai mic!
Adversari directi
Chevrolet Orlando
Renault Grand Scenic
VW Touran
Adversari indirecti
VW Caddy
Fiat Doblo Panorama
Renault Kangoo