Modelul testat de Jurnalul National in cursul saptamanii trecute a fost prevazut cu motorul pe benzina 2.0 litri DISI, cu patru cilindri, care ofera o putere de 155 CP si cu cuplu maxim de 195 Nm.
In tandem cu o transmisie manuala in sase trepte, acesta pune destul de lejer in miscare masina de 1.350 kilograme, dar impresioneaza la turatii marite, undeva la 4.500 rpm, de unde incep sa se simta accentele sportive. De altfel, cutia de viteze este unul dintre marile atuuri ale noii Mazda6. Impecabil etajata, cu curse foarte scurte, ofera feedback pe masura celui de la volan.
De-a lungul a 200 de kilometri rulati in cea mai mare parte pe drumuri nationale, am inregistrat o valoare de 8,2 l/100 km, cu aerul conditionat mergand fara intrerupere si dupa cateva reprize de sprint sustinut. Viteza maxima avansata de constructor este de 217 km/h.
Desi nu ne-am propus sa o verificam, accelerarile pe care le-am reusit acolo unde s-a putut par sa certifice varianta oficiala. Ca tinuta de drum, Mazda6 isi tine rangul. Sta excelent in viraje, inclusiv daca abordati un stil mai sportiv, in timp ce sistemele de siguranta activa (ABS, EBD, DSC, TCS, ESS) intra imediat in functiune daca este cazul, pastrand autoturismul pe traiectorie.
Directia face toti banii, intarindu-se la viteza mai mare si dand o placuta senzatie de rigiditate, care subliniaza cumva si tusele mai atletice ale masinii. Totodata, exista asistenta la plecarea din panta (HLA), dar si un sistem de monitorizare a vehiculelor care vin din spate (RVM), in caz ca schimbati banda fara sa va asigurati.
Faceliftul operat de constructorul japonez este vizibil si la interior, in principal prin marirea ecranului pe care sunt afisate diferitele functii. Materialele plastice folosite au fost imbunatatite, insa, in general, bordul si consola centrala nu difera prea mult fata de predecesor.
Cu o capacitate de 520 de litri, portbagajul recomanda la randul sau masina drept una potrivita pentru familie. Mazda6 facelift bifeaza in continuare cinci stele Euro NCAP, in versiunea TE Plus testata existand sase airbaguri, plus sistemele de siguranta activa mai sus mentionate. Ca tehnologie, versiunea TE Plus ofera aer conditionat automat, sistem audio Bose cu opt boxe si magazie pentru sase CD-uri, senzori parcare fata/spate, Bluetooth, faruri bi-xenon si cruise control.
Pretul pentru noua Mazda6 pleaca de la 21.990 de euro (TVA inclusa) pentru versiunea pe benzina 1.8 litri TE, in timp ce motorizarea testata costa, in aceeasi echipare de baza, 22.790 de euro. Pentru TE Plus, trebuie sa scoateti din buzunar 25.090 de euro (TVA inclusa).
sursa: Jurnalul National
FOTO&VIDEO / Crash-Test: 5 stele pentru noul BMW Seria 5... DRIVE TEST: Chevrolet Spark - un nou „gigant” face moda în segmentul city-car...