Conservatorismul Volkswagen este arhicunoscut. Prin urmare, Golf VII nu reprezinta vreo revolutie in materie de design fata de MK6. Liniile clasice, curate si elegante sunt la locurile lor, iar imaginea de marca este pastrata cu sfintenie. Dar dimensiunile au crescut, gratie noii platforme modulare MQB, care se afla si la baza Audi-ului A3 si a viitorului SEAT Leon, ceea ce se rasfrange direct asupra confortului si a spatiului interior. Astfel, MK7 este cu 5.6 centimetri mai lung ca Golf VI (4.255 mm lungime), ampatamentul a crescut cu circa 6 centimetri, până la 2.637 mm, iar volumul portbagajulului s-a "umflat" cu 30 de litri, ajungand la 380 de litri.
In ceea ce priveste interiorul noii generatii Golf, nu se cunosc prea multe detalii. Totusi, constructorul a anuntat ca pentru locurile fata, mai ales pentru sofer, vor fi disponibile scaune ergonomice certificate, botezate Active-Ergo. De asemenea, Golf VII va putea fi dotat, in premiera, cu un sistem multimedia cu un ecran tactil capacitiv, de 8 inch, ce ofera inclusiv posibilitatea de a trage iconitele sau de a mari sau a micsora imaginea cu ajutorul a doua degete, ca in cazul smartphone-urilor, de exemplu. Iar o "surpriza" o reprezinta renuntarea la frana de mana clasica, cu levier intre scaunele fata, in favoarea uneia eletro-mecanice.
Sub capota, VW Golf VII va porni, probabil, cu o "baza" 1.2 TSI pe benzina, dar va dispune de si "premiantul" 1.4 TSI / 140 CP. Iar in ceea ce priveste oferta diesel, se va porni de la un 1.6 TDI / 105 CP.