In ciuda frigului de afara, Marian Chiteanu, de exemplu, a gasit timp sa vina la targul de masini ca sa caute un model pe care si-l doreste de mult. Unul spatios, cu motor diesel si roti late. Cu cateva mii de euro in plus si-ar putea cumpara o masina noua, dar nu este interesat.
Zeci de mii de alti romani prefera sa plateasca sapte sau opt mii de euro pe o masini la mana a doua in loc sa cumpere, cu o suma similara, o masina noua din segmentul accesibil.
Cifrele vorbesc de la sine: In primele zece luni ale lui 2012 au fost inmatriculate 56.000 de masini noi, in timp ce numarul celor second hand s-a ridicat la aproape 138.000.
“Romanii prefera masinile second hand pentru ca vin mai bine dotate, aceste masini au fost probabil dublu ca valoare cand avea zero kilometri”, explica Florin Popa, redactor sef Top Gear.
Potrivit analistilor auto, amatorii de masini noi accesibile, de pana in zece mii de euro, cumpara variantele slab echipate si cu motor pe benzina. In timp ce, pentru sume similare, soferii care viseaza la marcile consacrate cumpara masini bine dotate, cu motor puternic diesel, dar cu multi kilometri la bord. Dupa caz, intre 50.000 si 150.000 de kilometri.
Producatorii incearca sa promoveze modelele accesibile prin adaugarea mai multor optiuni. Iar optionalele ridica pretul unui low-cost pana la nivelul unei masini clasice. In acest caz, 11.000 de euro. Pe piata masinilor accesibile se lupta circa sapte - opt marci care ofera variante de pana in zece mii de euro.
foto: Intact Images