- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Daca BMW X3, Audi Q5 si Mercedes GLK sunt deja pe val, alaturi de alti concurenti cu nume mai mult sau mai putin sonore, e clar ca nimeni din cei care au pretentii la o felie din segmentul premium nu pot sa mearga impotriva curentului. Iata-l, asadar, pe noul 9-4X, tentativa celor de la Saab de a intra in segmentul SUV compact.
Petrecerea este, insa, pe sfarsite, iar Saab 9-4X pare nevoit sa se multumeasca cu foile de salata de pe platouri. Nu este cazul masinii suedezilor, care afiseaza grimasa de pe 9-5, cu mici diferente, si apeleaza la trucuri precum faruri bi-xenon, evacuare dubla si jante de 18 inchi sau chiar 20.
Daca exteriorul este curajos, riscand sa devina chiar controversat, nu acelasi lucru poate fi spus si despre interior. Aici, profesorii de latina sau meteorologii pot rasufla usurati. Nimic nu iese din tiparul marcii suedeze, adica totul este intunecat si obscur, de parca Saab nu va reusi niciodata sa depaseasca interminabila poveste cu avioanele.
Asa cum era de asteptat, pornirea se va face tot din partea inferioara a consolei centrale, doar ca acum exista un buton pentru asta. Cu toate acestea, din dotarile masinii nu vor lipsi scaunele cu masaj, decoratiunile de lemn sau chiar imitatia de carbon, in cazul variantei Aero, sistemul de navigatie cu touchscreen, precum si climatizarea cu trei zone independente.
Sub capota isi vor face treaba doua motoare V6. Cel mai cuminte va fi cel de 3.0 litri si 265 CP, ce va furniza o acceleratie de la 0 la 10 de km/h de doar 9 secunde. Varianta mai incisiva va aduce o cilindree de doar 2,8 litri, dar, cu ajutorul turbinei, va pune la treaba 300 CP si va face ca masina sa aiba nevoie de doar 8,3 secunde pana la 100 de km/h.
Pentru ca puterea mtorului sa ajunga cat mai eficient la roti, sistemul 4x4 variaza cuplul intre punti, iar diferentialul cu alunecare limitata va putea transfera chiar si 50% din putere catre una din rotile punti spate. Saab anunta ca 9-4X va ajunge in Europa vara viitoare, dar nu putem fi niciodata prea siguri.
Citeste topgear.ro!