Lansata pe piata in anul 2004, Dacia Logan a "socat" piata auto cu un raport pret / prestatii / spatiu interior fara egal, vanzandu-se, in cei 8 ani de cariera, in peste 2,5 milioane de unitati, sub diferite sigle (Dacia, Renault, Nissan, Lada, Mahindra sau Tondar), in 46 de tari din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu, dar si pe unele piete din America si din zona Oceanului Indian sau Pacific. In 2008, modelul a fost improspatat cu un facelift minor, dar de efect. Dar anii au trecut, iar Renault a decis ca a venit momentul sa "socheze" din nou. Trecerea de la Logan I la Logan II este aproape la fel de mare ca in cazul trecerii de la Solenza la Logan. Aproape nimic nu mai seamana, doar preturile sunt acelasi. A spus-o chiar seful Renaul-Dacia, Carlos Tavares, la conferinta de presa de la Paris. Astfel, Logan-ul, berlina de familie cu linii fluide si elegante, are un pret de baza de 7.700 de euro (Europa de Vest), noul Sandero pleaca de la 6.990 de euro, iar Sandero Stepway, de la 10.800 de euro, TVA inclusa (preturi valabile in Romania).
Design contemporan
Lansarea noilor Logan, Sandero si Sandero Stepway marcheaza o evolutie semnificativa in design-ul modelelor Dacia. Chiar daca a ramas in spectrul "low-cost", noua identitate stilistica a Dacia evoca un sentiment general de calitate si de forta.
Partea frontala, dominata de emblema Dacia, pozitionata in centrul calandrului, este comuna pentru toate modelele. Intregul ansamblu a castigat in expresivitate datorita noului design al blocurilor optice fata si formei noi a grilei radiatorului.
Din profil, ambele vehicule dau o impresie de robustete, afirmata de flancurile sculptate, de pasajele evazate ale rotilor si de linia fluida a partii superioare a caroseriei.
Interior complet schimbat - Doar comenzile pentru geamuri au ramas pe consola centrala
Noile Logan si Sandero inaugureaza o noua plansa de bord, in doua nuante (in functie de model si de versiune), functionala si cu un design modern. Conturul cadranelor este cromat (in functie nivelul de versiune), iar butoanele de comanda, de ultima generatie, incanta ochiul.Totodata, conturul aeratoarelor, sigla de pe volan si manerul schimbatorului de viteze sunt cromate (in functie de nivelul de echipare). Iar partea centrala a plansei de bord beneficiaza de un ornament a carui culoare este in armonie cu cea a manerelor portierelor si cu ornamentul de pe volan.
Plasticele utilizate au ramas insa la nivelul "low-cost", iar butoanele pentru comanda geamurilor electrice au ramas, in fata, pe consola centrala, la nivelul genunchilor, iar, in spate, tot intre scaune, la nivelul gleznelor.
Accent pe motoarele TURBO
In premiera, noile modele Logan si Sandero primesc motorul TCe 90, simbol al expertizei grupului Renault in domeniul mecanic. Acest motor de mica cilindree, supraalimentat, imbina confortul, placerea de a conduce, consumul redus (5,3/100km*) si un nivel scazut al emisiilor de CO2 (122 g/km*), oferind astfel un cost de utilizare avantajos.
Un adevarat concentrat de tehnologie in materie de downsizing, TCe 90 are trei cilindri si 898 cm3. Datorita turbo-colectorului, cu inertie scazuta, asociat cu un sistem de distributie variabila la admisie (VVT), motorul furnizeaza 66 kW (90 CP) la 5.250 rpm. Datorita cuplului de 135Nm disponibil inca de la turatii joase (90% disponibil inca de la 1.650 rpmn), acest motor este dinamic, reactiv si suplu in functionare. Paleta de motorizari pe benzina este completata de 1.2-ul 16v de 55 kW (75 CP).
In ceea ce priveste optiunile diesel micutul si fiabilul 1.5 dCi ramane la putere.
Recunoscut pentru performantele, fiabilitatea si impactul sau redus asupra mediului inconjurator, motorul 1.5 dCi este disponibil in versiunea 55 kW (75 CP) si 66 kW (90 CP).
Dorari de Secolul XXI
Respectand filozofia Dacia, gama de echipamente evolueaza in functie de versiune, pentru a raspunde astfel asteptarilor clientilor. Noile modele Logan, Sandero si Sandero Stepway ofera o adevarata solutie multimedia, Dacia Plug&Radio. Aceasta cuprinde un radio cu un ecran 2DIN si un CD MP3. Echipamentul este completat de tehnologia Bluetooth®, de prizele USB si jack precum si de un satelit de comanda, pe volan. Pentru 300 de euro in plus insa, este se poate monta sistemul multimedia MEDIA NAV. Inaugurat deja pe modelele Dacia Lodgy si Dokker, sistemul MEDIA NAV este perfect integrat in consola centrala si dispune de un ecran tactil a carui utilizare este simpla si intuitiva. MEDIA NAV cuprinde un sistem de navigatie integrat si radio cu conexiune Bluetooth® si audio streaming. Toate functiile pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil de 7" (18 cm). Pagina de Meniu asigura accesul usor la diferitele functii MEDIA NAV. In plus, prizele USB si jack, cu acces usor, permit conectarea unor suporturi externe pentru ascultarea fisierelor muzicale, fie utilizand comenzile tactile de pe ecran, fie satelitul de comanda de pe volan.
Ecranul de navigatie, tactil si intuitiv, dispune de un afisaj 2D sau Birdview (3D). Baza de date poate fi completata de clienti atat cu ajutorul unui suport de memorie extern, cat si prin accesarea site-ului Dacia Naviextra.
Regulator/ Limitator de viteza si asistenta la parcarea cu spatele
Regulatorul/ Limitatorul de viteza, noutate in gama Dacia, va fi disponibil, in functie de versiune, si pe noile Logan si Sandero (a fost montat in premiera pe Lodgy). Asistenta la parcarea cu spatele este si ea disponibila in functie de nivelul de echipare.
Noul Sandero Stepway : un vehicul pentru iesirile in natura, cu un stil plin de caracter
Stepway a fost un model de succes, acoperind jumatate din vanzarile precedentei generatii Sandero. Beneficiind de un design atragator, noua generatie Sandero Stepway va seduce o clientela diversa, aflata in cautarea unui vehicul plin de personalitate.
Noul Sandero Stepway beneficiaza de o garda la sol suprainaltata, care pune in valoare designul si performantele de cross-over ale noului model.
Modelul afiseaza o parte frontala complet noua, in care se regasesc atributele specifice versiunii - protectii suplimentare, ornamente pentru proiectoarele de ceata, pasaje ale rotilor largite, jante de 16’’ Flexwheels, bare de pavilion longitudinale si o noua culoare disponibila in exclusivitate, Bleu Azurite.
Primul tur al lumii la bordul unei masini electrice: 25.000 km, parcursi cu... 250 de euro... Galerie foto! FETELE de la Paris 2012...