Antena Căutare

Test Drive: BMW 530d xDrive, razboinicul stelelor

Se spune ca, dupa ce ai apucat sa conduci un BMW, greu te mai poti gandi la alta masina. Adevarul este ca senzatiile oferite la volan sunt cel putin pe masura asteptarilor, daca nu cumva ultimele sunt depasite mereu. Pana si (sau poate mai ales) in Germania, tara recunoscuta pentru modestia cetatenilor sai, taxonomia in domeniul auto e subinteleasa de toata lumea: intr-o parte exista BMW si Mercedes iar restul, in cealalta.

In momentul de fata, lupta la varf pe segmentul limuzinelor de lux se da in Seria 5, E-Klasse si Audi A6. Daca Mercedes nu face rabat de la eleganta cu care s-a afisat mereu, Seria 5 propune o masina masiva, puternica si cu un look agresiv, dar, in acelasi timp, confortabila si sigura. Cum despre designul sau am mai vorbit in urma cu un an, nu voi insista, oprindu-ma insa asupra ultimului exemplar testat: 530d xDrive.

Producatorul de la München a adus o motorizare de 3.0 litri cu sase cilindri in linie, care ofera 258 CP. Dincolo de asta, cu adevarat remarcabil este cuplul de 560 Nm, accesibil de la 1.500 rpm, care face ca masina sa se miste sprinten in pofida greutatii peste media segmentului premium.

Transmisia este automata, Steptronic cu opt rapoarte, insotita de sistemul Adaptive Drive, cu patru moduri diferite de comportament, Normal, Comfort, Sport si Sport+. Desi performantele sunt pe masura parametrilor motorului, cu acceleratie 0-100 km in 6 secunde si o viteza maxima de 250 km/h, tehnologia Efficient Dynamics, cu care BMW a impresionat de nenumarate ori in ultimii ani, isi face si de aceasta data treaba, iar consumul mixt s-a ridicat la 9,1 l la suta de kilometri, doar o idee mai ridicat decat cel avansat de constructor in fisa tehnica (8,8 l).

Desi e aproape blasfemic sa vorbesti despre tinuta de drum in cazul Seriei 5, am sa ma limitez la o descriere pe scurt a modului cum functioneaza sistemul xDrive.

In conditii normale, pe drum uscat, acesta distribuie cuplul intre cele doua punti, intr-un raport de 40:60, ajustand insa permanent aceste valori, in functie de solicitarile la care soferul supune masina, precum si de conditiile de rulare. In traducere libera, masina e lipita pe sosea. Nu simti nimic, nu exista ruliu in curbe, dar trebuie sa fii atent, pentru ca nici viteza n-o prea sesizezi daca nu te uiti pe cadran si poti constata intr-un viraj ca legile fizicii sunt, totusi, mai tari. La interior, acelasi lux si aceeasi avalansa de tehnologie. Scaunele sunt, probabil, cele mai comode din tot ce exista pe piata, in timp ce restul materialelor folosite sunt pur si simplu perfecte.

La baza, BMW 530d xDrive costa 58.000 de euro, cu tot cu TVA. Pretul versiunii testate este insa semnificativ mai mare, ajungand la 89.644 de euro.

Pentru a explica saltul, trebuie spus ca optionalele adaugate au fost pilot automat cu functie de franare, scaunele fata ventilate, Head-Up Display (afisarea pe parbriz, in fata soferului, a vitezei si sistemului de navigatie etc.), sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare, sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare, sistem de navigatie, aer conditionat automat controlat, sistemul iDrive, sistem Soft-Close pentru portiere (usile se inchid singure), camera de luat vederi cu perspectiva panoramica, asistent faza lunga, precum si pachetul M Sport, care sporeste agresivitatea masinii.

Fisa tehnica
Motor: 3.0 TwinPower, 6 cilindri diesel
Putere: 258 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 560 Nm/1.500 rpm
Transmisie: automata, Steptronic cu opt trepte
Viteza maxima: 250 km/h
Acceleratie : 0-100 km: 6,0 s
Consum mixt: 8,8 l/100 km (cifre oficiale)
Pret: 89.644 euro
(TVA inclusa)

Sursa: Jurnalul National

Articolul continuă după reclamă
King of Europe – "Mecca" pentru cei mai buni piloti de curse din lume... IAA 2011: VW Nils, un nou concept de mobilitate...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist Vineri, 22.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x