- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Si in acest caz, nu mai vorbim de modelul sportiv de la versiunea anterioara, ci mai degraba de o masina al carei aspect aminteste ca a avut ceva agresivitate pana nu demult, dar care acum a facut rabat in favoarea confortului. Si a consumului, pentru ca echiparea cu motorizare TDCi de 1.6 litri si 115 CP inregistreaza valori excelente, indiferent de conditiile de rulare.
Daca fisa tehnica avanseaza cifre precum 3,7 litri extra-urban si 5,2 in oras, realitatea ne-a infatisat alte date, dar care oricum au impresionat la greu: 7,3 intr-un Bucuresti aflat in vacanta si 5,2 in conditii de autostrada, la viteza legala. Precizare obligatorie, ambele valori au fost inregistrate cu aerul conditionat functionand la capacitate maxima pentru combaterea vipiei care a biciuit masina.
Tehnologia care ajuta break-ul sa pastreze banii in buzunarul proprietarului contine mai multe inovatii facute la nivelul motorului, dar mai ales un sistem Start/Stop, deosebit de eficient atunci cand vehiculul ruleaza in mediu urban. Inginerii au adaptat acestei motorizari o transmisie in sase trepte, manuala, foarte precisa si care are curse scurte.
Etajarea rapoartelor este insa ceva mai lunga, tot cu acelasi scop al reducerii de combustibil, motiv pentru care nu sunt recomandate valori sub 1.800 de turatii atunci cand se efectueaza o depasire. Dupa aceasta valoare, cuplul de 285 Nm se simte cu adevarat, iar motorul raspunde instantaneu la solicitari.
Ca tinuta de drum, seamana bine cu Focus hatchback. Sasiul a ramas rigid, primind in schimb suspensii mai moi. Acelasi compromis intre sportivitatea generatiei precedente si caracterul de familie ce i-a fost impregnat concomitent cu aparitia noii versiuni.
Fiind un break care se respecta, Focus Wagon primeste fara probleme trei adulti pe bancheta din spate, existand suficient loc pentru picioare. Ceva discutii ar putea aparea doar in cazul persoanelor mai inalte, deoarece plafonul coboara mai devreme decat ar fi cazul si poate fi atins cu capul.
Cei mai privilegiati sunt tot cei din fata. Soferul dispune de spatiu la discretie, in timp ce scaunul sau poate fi reglat pe inaltime si inclinatie, tot pe doua dimensiuni putand fi fixat si volanul.
Ford Focus a impresionat cel mai mult la lansare prin avalansa de accesorii hi-tech pe care le ofera din standard. Nici Focus Wagon nu face exceptie, asa ca le mai enumeram o data: sistem de avertizare la incalecarea liniei continue, avertizare la depasirea limitei de viteza, atentionare la apropierea iminenta a unui autovehicul din fata si la apropierea la distanta nepotrivita de autovehiculul aflat in partea frontala.
Parcarea laterala este semiautomata, masina asistand puternic soferul, in timp ce exista si un sistem de siguranta (Active City Stop) care il opreste brusc pe Focus atunci cand in fata apare un obstacol, acesta fiind functional insa doar in cazul unei rulari cu maximum 30 de kilometri la ora.
Printre optionale, Focus numara Bluetooth, voice control, USB, card SD cu navigatie, sistem de navigatie si multe altele. Exista airbaguri laterale si frontale pentru sofer si pasager, alaturi de airbaguri-cortina pentru fata si spate, plus ABS+EBA+ESP.
In versiunea de echipare Titanium, precum cea testata, Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 115 CP costa 21.250 de euro (TVA inclusa).
Fisa tehnica
Cilindree: 1.560 cmc
Putere: 115 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim: 285 Nm/ 1.750 rpm
Transmisie: manuala, in sase trepte
Viteza maxima: 193 km/h
Acceleratie 0-100 km: 11,1 s
Consum: 3,7 extraurban, 5,2 urban (cifre oficiale)
Volum portbagaj: 490 l
Volum rezervor: 53 l
Sursa: Jurnalul National
FOTO! Audi A5, inspirat de R8... Chevrolet, la IAA: Reincarnarea legendarului Camaro si un nou model de top...