Antena Căutare

Test Drive Mazda 3 facelift - Tuning de casa

A doua generatie a unuia dintre cele mai apreciate modele Mazda, Mazda 3, a ajuns la momentul facelift-ului. Constatand insa ca nu prea au mare lucru de imbunatasit, designerii s-au rezumat la cateva retusuri fine, iar inginerii au umblat putin la setari, facind masina si mai placut de condus.

Concret, daca nu esti un impatimit Mazda 3, facelift-ul este aproape insesizabil in materie de design. Doar un ochi sensibil ar putea observa schimbarea formei proiectoarelor de ceata si repozitionarea lor, de exemplu, sau micile retusuri aerodinamice aplicate parasocului fata, ce inglobeaza si calandrul. Iar cresterea cu 10% a suprafetei plane a podelei exterioare, ce optimizeaza fluxul de aer de sub masina, clar nu se vede.

Ce nu se observa insa, se simte. Mazda 3 facelift are o tinuta de drum exemplara, gratie revizuirii suspensiei, directia "citeste" mai bine drumul, iar insonorizarea habitaclului a atins o noua treapta, caracterizata prin liniste. Mai mult, rigiditatea caroseriei a fost crescuta si, cel putin in cazul motorizarilor puternice, cum este 2.2-ul diesel de 185 CP, care te imbie sa alergi, acest lucru se simte pe virajele abordate in forta.

VEZI galeria foto din subsolul paginii!

Propulsorul 2.2CD este o placere, pentru cine si-l permite. Cuplul impresionant, de 400 Nm, este disponibil inca de la 1.800 rpm, iar turometrul nu se plafoneaza pana la peste 4.000 rpm, ceea ce permite obtinerea unor reprize excelente si efectuarea unor manevre mai nervoase. De asemenea, pentru cine isi doreste, motorul permite si mersul "la consum". Daca se indexeaza optim cele 6 trepte de viteza, Mazda 3 CD185 se poate multumi si cu circa 4 litri/100 km, in regim extraurban. N-a fost cazul!

Confort. Si diferential blocant pentru MPS

Articolul continuă după reclamă

Spiritul sportiv Mazda se regaseste aproape in fiecare coltisor al Mazdei 3 facelift. Dar asta nu inseamna ca a fost dat uitarii confortul. Desi ferma, suspensia absoarbe excelent denivelarile, iar ergonomia habitaclului este la cote inalte. Comenzile sunt exact acolo unde trebuie si scaunele sport de pe versiunea GTA merita toti banii. Suportul lateral si la nivelul genunchilor soferului, cel putin, este perfect si favorizeaza parcursurile lungi.

Un alt mare plus il iau cei de la Mazda pentru pastrarea diferentialului blocant, la versiunea sport, Mazda 3 MPS. Acesta nu este un moft, ci este de real folos pentru cei care mai mult piloteaza, decat sofeaza, limitand asa numitul "torque-steering".

Facelift minor, pret peste medie

Notiunea de facelift nu ar trebui sa se rezume doar la o "cosmetizare". Dar asta e! E criza, iar a doua generatie Mazda 3 a fost o reusita. Totusi, devine amuzant sa te lauzi ca la Mazda 3 facelift ai revizuit interiorul prin... schimbarea culorii iluminatului de bord, din rosu in alb.

In ceea ce priveste pretul, chiar daca versiunea de baza 1.6 CE are unul competitiv, de 14.430 euro (TVA si o promotie de 2.000 euro, incluse), modelele mai potente ajung, fara discount, pana la 26.530 euro (CD185 GTA) sau la 29.630 euro (MPS), ceea ce este cam la limita unei clase superioare.

Date tehnice

Mazda 3 CD185 GTA

Pret: 24.330 euro (TVA si discount de 2.200 euro, incluse)

Performante

0-100 km/h 8,2s

Viteza maxima 213km/h

Consum mixt 5,4l/100km

Date tehnice

Capacitate 2.184cmc

Putere 185CP/3.500rpm

Cuplu motor 400Nm/1.800-3.000rpm

Range Rover lanseaza primul model decapotabil... VIDEO! VEZI cum functioneaza motorul BMW Tri-Turbo diesel!...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 14 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul este dat de Ceanu Zheng
Hello Chef sezonul 8, 14 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul este dat de Ceanu Zheng Sambata, 14.12.2024, 15:30
2025 de exceptie Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x