Live acumChefi la Cutite
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Top Gear: Cum sa faci 0-100 in 3 secunde si sa traiesti sa spui povestea

Practic, situatiile in care moartea violenta nu se afla la capatul operațiunilor (gresite) pe care le poti face cu orice fel de motocicleta sunt extrem de putine, ceea ce face extraordinar faptul ca oamenii de la Top Gear au trait sa-si scrie impresiile, dupa ce au facut un test cu BMW S1000 RR...

Motociclismul e un “sport” periculos. In principiu, Clarkson are dreptate cand spune ca orice comanda de pe orice motocicleta pe care o atingi in timp ce merge te poate ucide.

Daca stranuti si iti scapa mana pe acceleratie, ai toate sansele sa pierzi spatele, sa te ridici pe o roata, sa cazi si sa mori.

Daca pleci de la semafor fara sa ai viziera trasa complet, una din mustele de pe traseu iti va intra cu siguranta in ochi, ceea ce inseamna ca ai toate sansele sa te panichezi, sa clipesti des si, prin urmare, sa intri prin luneta masinii din fata, sa dai cu dintii in schimbatorul de viteze si sa mori.

Daca franezi prea brusc cu fata fara sa aplici si spatele, e foarte posibil sa te ridici pe roata din fata, sa cada motocicleta peste tine si sa mori.

Click aici pentru mai multe fotografii si video cu BMW S1000 RR.

Daca tragi de ghidoane in stanga sau in dreapta prea puternic in timp ce motocicleta se misca, ai toate sansele sa acționezi niste forte similare cu cele in care cineva pune piedica unui alergator, ceea ce inseamna ca in foarte scurt timp o sa faci cunostinta cu asfaltul si o sa mori.

Daca incerci sa iei un ac de par pe ploaie si dai de o balta in apex, exista o probabilitate foarte mare sa-ti alunece roata fata, sa cazi cu motocicleta in prapastie si sa mori.

Daca vrei sa ambalezi motorul ca smecherii inainte sa te opresti la semafor si uiti sa tragi si ambreiajul, e foarte posibil sa te infigi cu motocicleta cu tot in masina din fata si… ai ghicit, sa mori.

Daca mergi in coloana, in trafic normal, pe mijlocul benzii si fara sa pastrezi o distanta mai mare decat cea regulamentara fata de cei din fata, ai toate sansele sa nu poti evita gropile pe care masinile le incaleca, sa infigi roata fata intr-un canal, sa cazi brusc si… sa mori.

Daca vrei sa pleci de la semafor mai tare si uiti ca te-ai oprit cu roata spate pe partea alba a unui marcaj de trecere de pietoni, exista o probabilitate foarte mare sa te ridici pe o roata fara sa vrei, sa te panichezi si sa accelerezi si mai tare, sa cazi pe spate, sa dai cu capul de capota masinii din spate si sa mori.

Practic, situatiile in care traiesti la sfarsitul unui test cu o motocicleta care are 193 de cai si doar 178 de kilograme vor ramane in istorie, la fel ca povestea Top Gear, pe care o poti citi aici.

Recomandari