In 1885, Karl Benz se saturase de mersul cu trasura, cu caruta, cu brisca si cu alte mijloace de transport cu combustie balegoasa si s-a gandit el ca ar fi bine sa faca o masina – de fapt, prima masina. Multi ani mai tarziu, Ferruccio Lamborghini, desi era deja detinatorul a multor bijuterii automobilistice ale anilor '60, considera ca niciuna nu era tocmai pe placul lui si, chiar si dupa ce a modificat un Ferrari 250GT – spre marea nemultumire a domnului Enzo Ferrari, s-a decis ca cel mai mult i-ar conveni o masina facuta de manuta lui.
In istoria foarte recenta, Catalin Marinescu a avut o mica revelatie: “Dupa ce in ultimii ani am folosit tot felul de masini, si mai mari, si mai mici, si mai puternice, si mai lenese; toate folosind carburanti derivati din petrol, citind diverse articole tehnice, am tras concluzia ca viitorul masinilor este electric!” In urma acestei revelatii, omul nostru si-a luat frumusel un Beetle la mana a doua aflat intr-o stare absolut deplorabila, pe care la reconditionat si caruia i-a inlocuit relicva de sub capota cu un motor electric. Sa fim bine intelesi, nu zice nimeni ca pentru asta domnul Marinescu are o importanta similara pentru industria auto cu cea a domnilor mentionati mai sus, dar spiritul ingineresc si entuziasmul cu care a abordat acest proiect si zambetul permanent pe care il are cand vorbeste despre broscuta sa electrica denota, dupa mintea mea, un caracter similar cu cel al oamenilor care, de-a lungul timpului, au impins industria auto mai departe.
Citeste povestea integrala pe site-ul TopGear
Provocare: 20 de veliere contra unei masini electrice!... Cel mai performant Opel Astra diesel - 195 CP "BiTurbati"...