Live acum
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Uite cum arătau mașinile de zi cu zi acum jumătate de secol

Perioada anilor  '50 - '60 și-a pus amprenta și asupra designului mașinilor la modă atunci, amintind de tendințele modei. Iată ce autoturisme puteai vedea pe străzi în urmă cu o jumătate de secol:

Perioada anilor '50 - '60 și-a pus amprenta și asupra designului mașinilor la modă atunci, amintind de tendințele modei. Iată ce autoturisme puteai vedea pe străzi în urmă cu o jumătate de secol:

  • Opel Olympia Rekord

Nemtii au reluat producția mașinilor Opel la opt ani după sfârsitul războiului, iar primul model a fost Olympia Rekord. Acesta a stat în producție, cu patru versiuni diferite, pentru tot atâția ani.

Prima vesiune, lansată în '53, copia stilul Chevrolet din acei ani, însă performanțele sale erau mult sub cele ale mașinii americane. Olympia Rekord oferea doar 39 de cai putere la vremea aceea. Prețul autoturismului a variat, în funcție de inflație, de la 6.300 la 6.700 de mărci germane. Au fost produse in total 136.000 de mașini . Variantele care au urmat au avut o creștere a puterii cu 5 CP, viteza maximă fiind de 120 km/h.

Cele patru versiuni ale Opelul-ui Olympia Rekord produse intre 1953 si 1957 s-au vândut într-un număr de 580.000 de exemplare.

  • Renault Dauphine

Modelul a fost un adevărat succes pentru francezi. Și, culmea, masina s-a bucurat de apreciere chiar și în Statele Unite și Canada, în ciuda reticenței manifestate în acea perioadă de șoferii de peste ocean în adoptarea mașinilor europene.

Între anii 1956 și 1958, francezii au exportat peste 25.000 de Renault Dauphine Caravelle, fiind opriți din cucerirea pieței americane doar de invazia Volkswagen.

În cei 11 ani de producție, au fost vândute în total peste 2 milioane de exemplare . Printre versiunile disponibile se număra versiunea sport Renault Dauphine Gordini, varianta de lux Ondine, modelul de curse Dauphine 1093 si decapotabila Caravelle / Florida, care a prins foarte bine pe piața americană.

  • Morris Minor

Producția auto a fost destinată maselor largi și pare dominată de caracteristica economiei de combustibil, iar mașina britanicilor Morris Minor nu face rabat de la acest lucru. Primul exemplar a fost lansat la doar câțiva ani după terminarea razboiului, în 1948, și avea sa fie o mașină îndrăgită de britanici abia după un deceniu.

Au fost produse peste 1,3 milioane de mașini între 1948 si 1972 de către Morris, modelul a evoluat de la varianta de limuzină cu două uși la decapotabila Minor Tourer si apoi în variantele de limuzina cu 4 portiere si camioneta Morris.

Performantele autoturismului britanic s-au rezumat la viteze maxime de 100 - 110 km/h.

Intră pe CarZZ.ro și vezi care sunt autoturismele din ziua de astăzi, ai peste 70.000 de oferte pe care le poți răsfoi.

Recomandari